Antena 3 CNN Actualitate Inedit Ce s-a întâmplat cu autostrăzile lui Ceaușescu. Câți kilometri am reușit să construim, din ceea ce a proiectat regimul comunist

Ce s-a întâmplat cu autostrăzile lui Ceaușescu. Câți kilometri am reușit să construim, din ceea ce a proiectat regimul comunist

<1 minut de citit Publicat la 11:00 30 Aug 2017 Modificat la 11:00 30 Aug 2017
o_1bop2702t85p1t94nml17fsmgo8.png
Foto: IPTANA

Nicolae Ceaușescu avea în plan construirea a 3.200 de kilometri de autostradă, iar principalele trasee alese de comuniști sunt de actualitate și în acest moment. Până la Revoluția din 1989, România nu ajunsese decât la 113 kilometri, iar după încă 27 de ani, bifăm abia 747 de kilometri de autostradă, scrie libertatea.ro.

Cei 113 kilometri erau constituiți din 96 de kilometri pe ruta București-Pitești (A1), plus un capăt de autostradă de 17 kilometri din autostrada spre mare (A2).

Planurile pentru restul sunt incluse în studiile IPTANA, compania de proiectări de drumuri a regimului comunist. Aceasta a fost înființată în 1953 sub numele de Institutul de Proiectări Hidrotehnice și Drumuri (IPHD) și se afla în subordinea directă a Ministerului Transporturilor Navale și Aeriene. 

În perioada 1968-1969, IPTANA a realizat o serie de studii care înfățișau viitoarea rețea de autostrăzi a României. Acestea erau programate să lege atât nordul de sudul României, cât și estul de vest. Apar autostrăzi deja realizate, cum ar fi București-Pitești, București-Constanța și București-Ploiești, dar și unele pe care statul se chinuie acum să le realizeze, precum Autostrada Transilvania, Comarnic-Brașov, Sibiu-Pitești și Arad-Sibiu.

Citește continuarea pe libertatea.ro.

×
x close