Proiectul este în derulare în municipiul La Font de la Figuera din provincia Valencia iar porțiunea de autostradă folosește cenușă în loc de ciment.
"În construcția de drumuri, avem nevoie de cele mai puternice materiale. Și pentru asta, de obicei folosim ciment. Această cenușă de hârtie nu doar că arată precum cimentul, ci întrunește toate cerințele tehnice ale cimentului, fiind, de asemenea, mai prietenoasă cu mediul", spune Juan Jose Cepria Pamplona, manager de proiect în departamentul de cercetare-dezvoltare al companiei contractante.
Potrivit acestuia, prin folosirea cenușii sunt eliminate 65-70 la sută din emisiile asociate de dioxid de carbon. "Făcând un calcul proporțional, ajungem la 18 mii de tone de ciment economisite anual", continuă reprezentantul companiei.
Cenușa provine din arderea deșeurilor de hârtie și celuloză care nu mai pot fi reciclate.
Astfel, deșeurile care ajung în mod uzual la groapa de gunoi se transformă într-o resursă.
Autostrada din La Font de la Figuera unul dintre cele trei proiecte pilot în care se utilizează noua tehnologie.
Compania contractantă are însă planuri mai mari: vrea să extindă la nivel național utilizarea tehnologiei bazate pe cenușă și să o vadă replicată la nivel internațional.
Compania face parte din proiectul paperChain (lanțul hârtiei), notează Euronews.
Este un proiect ce reunește 20 de parteneri din cinci țări europene: Portugalia, Spania, Slovenia, Franța și Suedia.
Participanții au ca obiectiv general valorificarea materialelor care provin din industria europeană a hârtiei și celulozei și care nu mai pot fi reciclate.
Ei intenționează să utilizeze 15% din deșeurile care ajung la gropile de gunoi și să le transforme în materii prime secundare.
Datele de la nivelul anului 2104 arată că acest sector industrial, al doilea cel mai mare din lume, are o producție anuală de 130 de milioane de tone, dintre care 11 milioane ajung la gropile de gunoi ca deșeuri nereciclate.