Aeronava se pregătea să decoleze de pe aeroportul din Basel, Elveția cu destinația Cluj-Napoca. În momentul în care pilotul a făcut manevrele pentru decolare, a agățat cu aripa scara respectivă. Ulterior, toti pasagerii au debarcați și conduși înapoi în aeroport.
Încă nu se știe dacă aeronova se va întoarce în seara aceasta în Cluj. De acolo, avionul trebuia să decoleze spre Valencia.
În astfel de situații, după ce reprezentanții aeroportului se asigură că pasagerii sunt în siguranță, începe o anchetă pentru a se afla cine se face vinovat pentru incident.
Reacţia companiei Wizz Air
"Zborul Wizz Air W6 3372 de la Basel-Mulhouse-Freiburg la Cluj-Napoca de astăzi, 20 iulie, este reprogramat mâine, 21 iulie, deoarece aeronava care efectua acest zbor a necesitat o verificare tehnică neprevăzută din cauza unui incident care s-a întâmplat la sol.
Pasagerii afectați au fost informați și li s-a oferit cazare, reprogramare gratuită, rambursarea banilor achitați sau rambursarea a 120% sub formă de WIZZ credit pentru alte călătorii.
Wizz Air își cere scuze tuturor pasagerilor afectați, dar siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavei este prioritatea noastra principală", se arată într-o informare a companiei aeriene.
Incident de zbor grav cu o aeronavă TAROM pilotată de două femei. Ce făceau în cabină în loc să fie atente la zbor
Un incident de zbor calificat drept “grav” de către comisia de investigaţii care se ocupă de siguranţa aviaţiei civile a avut loc din cauza unor discuţii “nerelevante” purtate în cockpit şi a neatenţiei echipajului.
Este vorba despre o cursă Bucureşti-Iași, din 2016. Aeronava de tip ATR 72 cu 38 de pasageri la bord şi 4 membri ai echipajului trebuia să decoleze de pe aeroportul Henri Coandă. La ora 21 şi 8 minute avionul a început să ruleze pe pistă, dar după 700 de metri echipajul a întrerupt decolarea din cauza unor vibraţii la roata de bot.
Anchetatorii au stabilit că cele două femei-pilot au încadrat greşit avionul pentru decolare aşa că aeronava a distrus sistemul de balizare pe o distanţă de 700 de metri, scrie stirileprotv.ro.
Mai mult decât atât, nici nu ar fi anunţat imediat cauzele pentru care ar fi întrerupt brusc decolarea, şi au pus în pericol alte trei aeronave. Până la această oră, reprezentanţii Tarom nu au comentat incidentul petrecut în octombrie 2016.
Investigaţia a scos la iveală faptul că în cabina pilotului şi copilotului - două femei în vârstă de 32 respectiv 31 de ani, au fost înregistrate și convorbiri nerelevante pentru fazele critice ale zborului.
Pilotul secund nu a monitorizat în mod continuu manevrele pe timpul rulajului și nici spațiul înconjurător, iar pilotul comandant, probabil pe fondul rutinei, a abordat incorect o fază critică a zborului, respectiv alinierea în vederea decolării. Suplimentar, atenția echipajului a fost distrasă și de discuții irelevante.
Ancheta privin incidentul aviatic petrecut în octombrie 2016 a durat 5 ani, iar raportul a fost întocmit abia după ce s-au adunat toate informaţiile: de la condiţiile meteo, vizibilitate, la convorbirile purtate în cabina piloţilor dar şi după ce s-a făcut o simulare cu acelaşi tip de aeronavă. Scopul acestui acestor rapoarte este de a preveni alte incidente aviatice.