În prezent, Centura de sud a Capitalei arată ca un drum de ţară.
Pe cei 32 de kilometri din Centura de sud ar fi trebuit să lucreze trei consorţii, care au câştigat licitaţiile în 2008. Patru ani nu au făcut nimic însă. Au majorat în schimb valoarea contractelor de execuţie cu 40%, prin acte adiţionale. Constructorii au explicat că nu s-au apucat de lucrări pentru că nu au primit bani de la Compania Naţională de Drumuri. În replică, autorităţile spun că abia acum au reuşit să facă rost de o parte din sumele necesare: 5,7 milioane de euro.
Reabilitarea şi extinderea la patru benzi a Centurii de sud a ajuns să coste 241 milioane de euro. Adică 7,5 milioane de euro pentru fiecare kilometru. Mai mult decât costă o autostradă în zona de câmpie.
Şoferii se gândesc deja cu groază la restricţiile de circulaţie. Şi mai ales, la cât timp vor fi impuse. Nici Centura de nord, inaugurată acum aproape un an şi jumătate, nu este gata încă.
Licitaţia pentru cei zece kilometri care ar trebui să lege centura de A2 este blocată de lupta între doi regi ai asfaltului. În cel mai fericit caz, centura va fi gata integral în 2014. Asta doar dacă vor fi bani.