Afacerea a fost gândită astfel încât să fie cât mai profitabilă. În prima zi, "brâuleţele" au fost vândute la preţul de 3 lei, pentru ca a doua zi preţul să crească brusc la 5 lei. Femeile care au ajutat la împărţirea brâurilor şi-au dat seama despre ce este vorba când deja era prea târziu.
?În faţa reprezentanţilor Sfântului Sinod, mi-am luat angajamentul că, sub nici o formă, nu vor exista interese materiale odată cu aducerea Sfântului Brâu în România. În momentul când am ajuns cu el în Mangalia, Înaltul Teodosie a avut grijă să transforme aducerea Sfântului Brâu în România într-o afacere personală", susţine şi Traian Chircu, fost preot paroh la Biserica de Garnizoană Mangalia.
Afacerea a avut şi un profit considerabil. 300.000 de euro s-au câştigat din vânzarea de brâuri şi iconiţe. Deocamdată, nu se ştie unde sunt banii. Şi asta în condiţiile în care Arhiepicopia Tomisului stă foarte prost la capitolul datorii către stat. ?Arhiepiscopia Tomisului figurează cu obligaţii de aproximativ 1.700.000 de RON, reprezentând impozit venit salarii şi contribuţii la asigurările sociale?, a declarat Valentin Criveanu, reprezentant al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice.
Contactat telefonic, reprezentantul Arhiepiscopiei a spus că banii au avut un traseu bine stabilit şi ca s-au folosit în diferite acţiuni ale Bisericii.
Antena 3