Averile "Regilor asfaltului" au crescut odată cu alocarea banilor pentru construcţia autostrăzilor în România. Astfel, din 2004 până azi, constructorii români au încasat sute de milioane de euro, din proiectele pe care le-au câştigat.
În topul averilor se află nume mari ale regilor asfatului ce au avut, de-a lungul timpului multe legături şi cu partidele aflate la guvernare.
Termenul de "Regi ai asfaltului" a apărut în urmă cu aproape 10 ani, la începutul guvernării alianţei Dreptate şi Adevăr. De-atunci, mai multe firme româneşti au câştigat licitaţiile pentru construcţia de autostrăzi. În 2009, unul dintre primele mari proiecte a fost câştigat de un consorţiu format din Dorinel Umbrărescu, Costel Căşuneanu şi patronii de la Golden Blitz, Sorin Vulpescu şi Dan Beşciu.
Finalizarea acestui proiect, autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti s-a făcut abia în 2012, după ce în interiorul acestei asocieri au apărut tot felul de nemulţumiri, multe dintre ele legate de bugetele pentru construcţia şi întreţinerea de autostrăzi.
Regii asfaltului au şanse mari să-şi mărească averile şi în următorii ani, pentru că UE va pune la dispoziţia României aproape 40 de miliarde de euro.
Până acum în topul celor mai bogaţi constructori români se află Familia Umbrărescu, averea acestora fiind estimată la aproape 365 milioane de euro. Aşa cum era de aşteptat, Familia Căşuneanu îi urmează cu avere de aproape 132 milioane de euro.
Locul trei în topul celor mai bogaţi constructori este ocupat de Marcel Buzatu cu 74 milioane de euro, urmat îndeaproape de Florea Diaconu cu 68 milioane de euro.