Priveliştea Bucureştiului de la bordul autobuzelor supraetajate nu îi atrage pe turişti. La o săptămână de la inaugurarea traseelor turistice, profitul se lasă încă aşteptat şi asta pentru că încasările reuşesc doar să acopere cheltuielile. Iar dacă pasagerii români mai înteleg câte ceva din traseul turistic, străinii se descurcă cum pot în lipsa unei hărţi sau a unui ghid, fie el şi audio.
Autobuzele etajate nu sunt încă o afacere, dar nici nu ies în pierdere. Încasările sunt egale cu cheltuielile. Călătorii sunt entuziaşti, dar puţini. Aprecierile celor câţiva pasageri nu sunt însă suficiente pentru ca afacerea să aibă succes.
Un autobuz a consumat în primele 7 zile, 868 de litri de motorină, adică 4.340 de lei. Cu 4 autobuze în trafic, consumul depăşeşte 17.000 de lei într-o săptâmână. Asta în condiţiile în care chiria pentru autobuze este de 21.000 de lei pe săptămână. Până acum, peste 1.700 de pasageri au urcat în autobuzele turistice aducând încasări de peste 40.000 de lei, cât să acopere cheltuielile.
Imaginea autobuzelor goale nu seamănă nici pe departe cu autobuzele arhipline din marile capitale europene. Singurul moment în care maşinile s-au umplut de călători a fost la inaugurare, când Elena Udrea promitea că e doar începutul.
De la vorbe până la fapte e însă cale lungă. Cu sau fără broşuri, RATB speră ca în trei luni autobuzele să fie dacă nu pline, măcar profitabile.