Avionul "Traian Vuia", un simbol al TAROM, a fost tăiat în bucăţi şi vândut ca fier vechi unei companii britanice. Şi o altă aeronavă a fost dezmembrată la fel, în faţa hangarului de la Aeroportul Otopeni. Imaginile cu avioanele tăiate în bucăţi au devenit virale pe internet.
Imaginile au fost postate pe Facebook de Marius Popescu, specialist în aviație și Președintele Asociației Companiilor Aeriene Românești
Asistăm la sfârșitul unui capitol din aviația românească: Airbus-ul A318, înmatriculat YR-ASB și botezat "Traian Vuia", este tăiat și redus la piese. După ce a parcurs milioane de kilometri, transportând mii de pasageri și contribuind la imaginea TAROM, acest avion, care a intrat în flotă în decembrie 2006, merita o soartă diferită. În loc să fie tăiat putea fi transformat într-un simulator (de unde TAROM putea face bani frumoși din programe de training) sau să fie expus într-un muzeu al aviației sau măcar reutilizat fuselajul ca un restaurant tematic – o piesă de patrimoniu care să inspire și să atragă... Îl vedem acum tăiat, distrus de un buldoexcavator și vândut pentru ”fier vechi”.
Această imagine simbolizează mai mult decât finalul unui avion - reflectă falimentul unei viziuni și al unui management care nu a reușit să găsească soluții constructive. În timp ce alte companii valorifică istoria și simbolurile lor, transformându-le în active de imagine și educație, la noi se vede o lipsă cronică de viziune, o direcție condusă de decizii de scurtă durată și numiri bazate pe interese politice și nu pe competență, a scris el pe Facebook.
Compania TATOM a precizat că a vândut avionul unei companii pentru a fi dezmembrat, încasând contravaloarea serviciilor prestate, conform planului de restructurare. Compania a adăugat că are ca obiective modernizarea flotei și optimizarea costurilor operaționale, context în care aeronavele model Airbus A318 recepționate în perioada 2006-2007, care au ajuns la finalul perioadei de exploatare, au fost scoase din serviciul comercial și valorificate conform planificării prin vânzarea către o companie specializată în achiziționarea de avioane aflate la finalul perioadei de funcționare.