Pasagerii a peste 30 de curse TAROM dorm pe jos sau pe bagaje în aeroportul Otopeni, după ce piloţii nemulțumiți de salarii au anunţat că sunt inapți pentru a opera aceste curse. Într-o primă reacţie a protestului spontan deghizat în incapacitate de muncă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cere companiei aeriene să vină cu un plan urgent de restructurare pentru a evita repetarea unor astfel de blocaje.
Între timp zeci de pasageri, printre care şi turiști străiniş care nu au cazareş au rămas blocați în aeroportul Otopeni.
"S-a anulat la 8:35 spre Amsterdam. Piloții inapți. Asta înseamnă bilete pe la muzee reprogramate, hotel. Alte programări până Amsterdam care vor pica", spune un pasager
"La 7:57 Oradea anulat fără să ne explice nimeni. Au dat o listă de numere de telefon la care nu răspunde nimeni. Încercăm la 16:45, dar nu ne-a oferit certitudine dacă zboare sau nu. Se joacă pe banii noștri, compania de stat Tarom", mai spune cineva.
Ne-au dat o hârtie,ne-au chemat și au zis să ne ducem să vorbim cu agențiile. Suntem 13 persoane, trebuia să ajungem la un eveniment cu firma și nu mai merge nimeni", mai spune o femeie.
"Trebuia să ajungem la Amsterdam și am anulat zborul, din păcate. Problema este că eu aveam alt zbor către sudul Coreei pentru niște concerte pe care trebuie să le susțin. Nici nu răspund la telefon, nimic. Alergăm prin aeroport degeaba nu ne răspunde nimeni", mai spune cineva.
"Am fost lăsaţi pe aeroport la 19:30. Zborul nostru era programat la 01:00. Au trecut deja mai bine de 6-7 ore", mai spune un turist străin.
Au trecut mai bine de 15 ore de la anularea primelor zboruri și există în continuare o mare incertitudine în rândul pasagerilor. Un grup din Spania care încearcă să găsească o soluție prin intermediul agențiilor de turism. Oamenii au multe semne de întrebare. Asta după ce mulți dintre ei au dormit pur și simplu pe jos sau pe bagaje, așteptând un răspuns, așteptând o simplă informație, informații care au venit foarte târziu sau nu au venit deloc.
Unii au primit o listă cu mai multe numere de telefon la care să sune și să ceară informații. Între timp, reprezentanții companiei TAROM au spus că se caută soluții pentru a fi manageriată această situație.
Practic, pentru acest haos sunt două mari soluții, spuneau reprezentanții companiei Tarom şi anume rambursarea sau reprogramarea.
Unii pasageri au fost chemați în orele următoare pentru a cere din nou informații, pentru că au stat foarte multe ore aici, în aeroport, însă știm că turiștii străini nu au cazare, deci din acest motiv au preferat să rămână în aeroport.