Deşi Compania de Drumuri a cumpărat propriile utilaje pentru deszăpezire în valoare de 30 de milioane de euro, oficialii spun că nu sunt suficiente. Aşa că vor închiria peste 2.000 de utilaje şi vor plăti serviciul pe oră.
Austostrada A1 Bucureşti-Piteşti şi A2 Bucureşti-Lehliu, pentru care s-au scos la licitaţie contracte de peste 15 milioane de lei, vor rămâne cel mai probabil fără operatori ca să facă deszăpezirea. Cu toate că în alţi ani competiţia între companii era acerbă pentru atribuirea contractelor de deszăpezire, anul acesta operatorii nu s-au închesuit pentru licitaţii.
Aceeaşi situaţie este şi pe drumurile naţioanale din judeţul Ilfov, dar şi Argeş unde ofertele au fost depuse după termen, iar procedura de licitaţie a fost anulată. Nici în judeţele Brăila şi Dolj operatorii nu a fost interesaţi să deszăpezească drumurile. La fel s-a întâmplat şi pentru şoseaua de centură Sibiu, dar şi în Braşov pe anumite tronsoane.
Compania de Drumuri şi Autostrăzi a achiziţionat deja anul acesta 107 utilaje din fonduri europene nerambursabile în valoare de 27 de milioane de euro. Problema este că acestea pot funcţiona doar la un strat de zăpadă care depăşeşte un metru. O singură autofreză a costat 250.000 de euro, iar o şenilată peste 300.000 de euro. Utilaje au fost deja răspândite la direcţiile de drumuri şi poduri regionale, dar deocamdată nu pot fi folosite. Aşa că, oficialii CNADNR se descurcă cu ce pot.
Ca soluţie de criză Compania de Drumuri va închiria, cu ora, de la aproape 50 de firme mici, peste 2000 de utilaje pentru a face faţă acestei ierni. Pentru a închiria o autofreză timp de o oră, CNADNR va plăti câte 200 de lei. Iarna trecută costurile pentru materialele antiderapante şi tot ce a înseamnat procesul de deszăpezire s-au ridicat la 40 de milioane de euro.