Antena 3 CNN Actualitate Puteți primi 600 de euro pentru un zbor anulat, anunță ANPC. Care sunt pașii

Puteți primi 600 de euro pentru un zbor anulat, anunță ANPC. Care sunt pașii

Laura Dinu
3 minute de citit Publicat la 10:29 05 Iul 2022 Modificat la 10:31 05 Iul 2022
Puteți primi 600 de euro pentru un zbor anulat, anunță ANPC. Care sunt pașii
Sursa foto: hepta

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o investigație de fond la companii aeriene care activează pe teritoriul României, necesară ca urmare a sesizărilor referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air și Ryan Air. 

„De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeași situație. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință! Drum bun să avem!”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC, potrivit Mediafax

Investigația este făcută de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC România), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor. 

ANPC sfătuiește consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar, în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat. 

De subliniat este faptul că acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. 

Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC România, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit. 

Pașii prin care se pot recupera banii de la companiile aeriene

”Am fost și eu în situația în care zborul mi-a fost anulat de către Blue Air și am reușit să îmi recuperez banii. 

După anularea zborului primești un mail cu un link, pe care, dacă îl urmezi, ai de ales între a-ți transfera suma în "wallet" sau în contul bancar. Am ales contul bancar. Atenție, ei nu trimit nicio confirmare pe email ca ați făcut cererea. Trebuie să obțineți o confirmare scrisă a acestui lucru. Scrieți la ei pe site folosind formularul de contact și cereți să vi se confirme că ați cerut returnarea banilor în contul bancar. 

După câteva zile am început telefoanele către ei - 031 821 0120. Sfatul meu este sa instalați o aplicație de înregistrat convorbirea și să îi informați când răspund că și voi înregistrați ca și ei. De fiecare dată mi s-a dat același răspuns: "nu vă putem oferi o dată la care vă vom returna banii din cauza "numărului foarte mare de cereri de procesat". Mi s-a închis și telefonul în nas. Se așteaptă la telefon între 5 minute și 1 oră. 

Am sunat la bancă și am spus că vreau să fac un chargeback. Mi s-au cerut detalii și câteva zile mai târziu am primit un email la care am răspuns precizând și atașând toate dovezile care mi s-au cerut (Rezervarea/confirmarea rezervării, dovada anulării, confirmarea înregistrării unei solicitări de refund, înregistrările convorbirilor telefonice, etc.) 

Aici urmează șmecheria. Dacă te apuci și cauți în termenii și condițiile Blue Air când cumperi un bilet, găsești aici, unde este specificat foarte clar la punctul 2.2 că "rambursarea, în termen de șapte zile, a întregului cost al biletului, la prețul de achiziție pentru partea sau părțile de călătorie neefectuate și pentru partea sau părțile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie inițial al pasagerului." 

În aproximativ o lună am primit mail de la bancă că au câștigat disputa cu Blue Air și am primit banii înapoi. 

Faceți plângere și la ANPC cu aceleași documente de mai sus. De la ei încă nu am primit nimic până acum. Au trecut deja 30 de zile calendaristice”, povestește un internaut care a reușit să își recupereze banii de la o companie aeriană după un zbor anulat, potrivit reddit.com

×
x close