Antena 3 CNN Actualitate Hidroelectrica a anunțat când vor primi românii facturile întârziate. Compania lucrează la o aplicație mobilă

Hidroelectrica a anunțat când vor primi românii facturile întârziate. Compania lucrează la o aplicație mobilă

Laura Dinu
2 minute de citit Publicat la 12:35 11 Ian 2023 Modificat la 07:06 12 Ian 2023
facturi energie electrica
Hidroelectrica a anunțat când vor primi românii facturile întârziate. Compania lucrează la o aplicație mobilă Sursa foto: Profimedia Images

Potrivit acestora, sistemul de facturare va intra în normalitate la începutul lunii februarie.  

Mai mult decât atât, compania pregătește o aplicație mobilă prin care clienții vor putea face plățile și vor transmite indexul mai ușor.  

”Facturile se transmit zilnic, sunt calupuri de zeci de mii de facturi care se transmit. În februarie, în principiu, estimăm că se intră în normalitate cu toți clienții, sperând să nu mai fie și alte modificări legislative. Procesul de facturare a început de anul trecut, deja lucrurile se fac automatizat”, a anunțat Bogdan Badea, președinte Hidroelectrica, potrivit știrileprotv.ro

Compania anunță că restanțierii pot opta pentru eșalonarea sumelor, pe o perioadă de șase luni. 

Aproape 500.000 de consumatori nu și-au primit facturile la energie electrică în ultimele luni.   

Cum se va face plata în rate a facturii Hidroelectrica la energie

Facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.

"Din motive generate atât de modificările legislative extrem de dese în ceea ce înseamnă modul de facturare, cât și pentru că volumul de clienți ai Hidroelectrica a crescut într-un ritm foarte alert, ceea ce a impus ca această companie să-şi îmbunătățească softul de facturare, au dus la existența acestor întârzieri", spune Corneliu Bodea, expert în energie.

Clienții Hidroelectrica au la dispoziție 45 de zile de la emiterea facturii, iar dacă nu pot plăti toată suma trebuie să anunțe compania.

"Dacă vă aflați în dificultate în ceea ce privește plata facturilor, aveți posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor restante, plata urmând a fi făcută în maximum șase rate lunare, de valori egale", spun reprezentanții Hidroelectrica.

Eșalonarea se solicită online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediile sucursalelor. 

Cei care doresc acest lucru trebuie să depună un formular în acest sens. Vor stabili împreună cu compania șase rate egale, iar pe perioada eșalonării, pe durata a șase luni, aceștia vor plăti facturile curente și ratele rezultate din eșalonare. 

De asemenea, Hidroelectrica precizează și faptul că dacă ne referim la clienții casnici, aceștia au la dispoziție 45 la zile termen să își plătească facturile pe care le vor primi. 

Formularul tip pentru cererea de eșalonare este disponibil pentru descărcare în format electronic la adresa:

https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/cereri_esalonare/cerere_esalonare_casnic.pdf (pentru client casnic) sau

https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/cereri_esalonare/cerere_esalonare_noncanic.pdf (pentru client business).

După completare, acesta poate fi trimis la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro sau poate fi depus în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central", se arată în informarea remisă de Hidroelectrica.

Hidroelectrica ocupă a treia poziție în topul furnizorilor de energie electrică din țara noastră. 

×
Etichete: hidroelectrica
x close