
UPDATE 11.00: Din 65 de mecanici care ar fi trebuit să fie, joi, la muncă, pe Magistrala 2, 13 au anunțat, la telefon, că nu pot ajunge „din motive medicale”, a anunțat Metrorex pentru Antena 3 CNN.
„La acest moment compania nu a intrat în posesia certificatelor medicale și nu cunoaște diagnosticele stabilite de medici”, a transmis Metrorex.
--Știrea inițială--
Este grevă mascată la metrou, după ce mai mulți mecanici de tren au intrat în concediu medical. Astfel, pe șine circulă mai puține garnituri de tren și în consecință timpii de așteptare s-au dublat. Sindicatul angajaților a anunțat la începutul săptămânii că intră în grevă japoneză și susține acum că nu are informații despre o grevă mascată.
În stația de la Piața Unirii, călătorii erau nevoiți să aștepte și după al doilea sau chiar al treilea tren, din cauza deficitului de trenuri. De pildă, doar pe magistrala 2, cea mai aglomerată din Capitală, au fost anulate 3 trenuri, după ce mecanicii de tren au intrat în concedii medicale.
Mecanicii de tren sunt nemulțumiți de salarii. Potrivit informațiilor Antena 3 CNN, salariul mediu net la Metrorex este de 7000 de lei, la care se adaugă diverse sporuri.
Deși sindicatul susține că nu are informații despre o grevă mascată, dar amintim că o situație asemănătoare a avut loc la TAROM, în vara lui 2024, când zeci de curse au fost anulate, după ce piloții au acuzat probleme de sănătate. Și în acea situație piloții erau nemulțumiți de condițiile de muncă și a salariilor mici.
Sindicaliștii Metrorex cer creșterea salariilor
De asemenea, în urmă cu două zile, pe 3 februarie, Uniunea Sindicatul Liber din Metrou (USLM) a decis declanșarea unei greve japoneze de atenţionare a călătorilor şi a personalului de decizie cu privire la situaţia în care se află metroul urmând ca, dacă solicitările sindicaliştilor nu vor fi ascultate, în 10 februarie aceştia să declanşeze o grevă de exces de zel.
Sindicaliştii sunt nemulţumiţi de ordonanţa-trenuleţ, care le-a anulat creşterile salariale negociate şi prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă încheiat la începutul lui decembrie 2024, dar presupune şi o subfinanţare a companiei.