Pe aeroporturile din România domneşte haosul. Sute de pasageri aşteaptă să plece spre diverse destinaţii, de ore bune. Pe aeoportul Otopeni, peste 200 de oameni care aşteaptă de joi să plece spre Londra sau Viena s-au revoltat. Unii dintre ei stau în aeroport de mai mult de 30 de ore şi chiar şi-au petrecut noaptea acolo. Până acum nu au primit niciun răspuns clar şi nici explicaţii pertinente. Cu puţin timp în urmă, oamenii şi-au vărsat furia pe purtătorul de cuvânt al aeroportului Henri Coandă. Pasagerii care ar fi trebuit să decoleze vineri seară spre Roma de pe aeroportul Henri Coandă au aflat că toate cursele în această direcţie au fost anulate. Călătorilor le va fi asigurată cazarea la unul dintre hotelurile din apropiere.
Dar problemele nu se opresc pe în ţară. Nici românii plecaţi afară nu sunt într-o situaţie mai bună. Alţi 150 de români au fost blocaţi la Londra. Avionul lor, operat de o companie low-cost, ar fi trebuit să decoleze spre Bucureşti joi dimineaţă. Unul dintre pasageri a povestit însă pentru Antena 3 că li s-a comunicat, joi, doar că aeronava nu poate decola de pe aeroportul Otopeni, din cauza condiţiilor meteorologice. Pasagerii au aflat vineri că vor putea să zboare abia marţi sau miercuri, şi asta dacă mai prind bilete. Mulţi dintre ei au optat pentru alte curse aeriane pentru care au plătit sute de euro.
Companiile aeriene low-cost Wizz Air şi Sky Europe, care au fost nevoite să opereze pe Aeroportul din Otopeni din cauza viscolului, acuză organizarea Aeroportului şi companiile de handling pentru întârzierile înregistrate, care depăşesc 30 de ore. Cursa companiei low-cost Wizz Air cu destinaţia Londra trebuia să plece joi dimineaţă, la ora 6,05, de pe Aeroportul Otopeni, deşi compania operează de obicei pe Aeroportul Băneasa.
O altă cursă de pe Otopeni cu o întârziere foarte mare este cea a companiei low-cost Sky Europe, care trebuia să plece tot joi, spre Viena. ?Există o întârziere la o cursă a companiei cu destinaţia Viena, însă cauzele întârzierii sunt vremea nefavorabilă, modul în care autorităţile percep organizarea Aeroportului şi modul în care acţionează companiile care se ocupă de pregătirea avioanelor, companiile de handling?, a spus reprezentantul Sky Europe.
Probleme similare sunt şi pe alte aeroporturi din ţară. Pe aeroportul din Bacău peste 160 de persoane au aşteptat mai bine de 30 de ore să plece la Torino, iar la Cluj, peste 150 de oameni au aşteptat mai mult de opt ore un avion al companiei Wizz Air.
La ora actuală, pe Aeroportul Henri Coandă operează două companii de handling, care au în total şase utilaje pentru dezgheţarea avioanelor. Potrivit reprezentanţilor companiilor aeriene care operează pe Otopeni, două dintre instalaţiile de dezgheţare s-au defectat joi, din cauza vremii.
Antena3.ro