Proprietarul Grupului Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, a declarat, luni, că niciun cont şi niciun bun al său nu au fost puse sub sechestru în dosarul privind privatizarea firmei Transbordare Vagoane Marfă Iaşi, aflat în lucru la DIICOT Iaşi.
"Niciun cont şi niciun bun nu a fost pus sub sechestru", a spus proprietarul Grupului Feroviar Român (GFR), potrivit Mediafax, după ce în presă au apărut informaţii că averea lui a fost pusă sub sechestru de la sfârşitul lunii iunie.
Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Crimianlitate Organizată şi Terorism (DIICOT) Iaşi face cercetări pentru evaziune fiscală întră-un dosar privind privatizarea frauduloasă a firmei Transbordare Vagoane Marfă (TVM) Iaşi şi implicare în activităţi de crimă organizată, procurorii având indicii că Gruia Stoica ar fi preluat TVM cu banii firmei.
Totuşi, surse judiciare au declarat că în dosarul de la DIICOT Iaşi sunt cercetaţi Gruia Stoica, tatăl şi fratele acestuia, fiind instituit sechestru asigurător pe bunuri ale acestora.
Gruia Stoica susţine însă că în acest caz nu a fost începută urmărirea penală în cazul lui. "Nu s-a început urmărirea penală în cazul meu pentru evaziune fiscală. Eu la acea firmă aveam două acţiuni în 2004. Mai mult, nu-i cunosc nici pe directorul general, nici pe directorul financiar de la acea societate", a precizat omul de afaceri.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a arătat, într-un comunicat de presă, că societatea GFR nu figurează cu sechestre instituite.
Pe 23 iulie, omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, companie desemnată câştigătoare a licitaţiei pentru preluarea CFR Marfă, declara că a fost chemat la DIICOT pentru clarificări privind un dosar din 2005, cu NUP în 2006, după opt ani în care nu i s-a solicitat nicio declaraţie.
Tot atunci, Stoica a menţionat că de mai mulţi ani nu mai este acţionar la firma respectivă.
Tot atunci, Stoica a menţionat că de mai mulţi ani nu mai este acţionar la firma respectivă.
GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat pe 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 5% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
Preşedintele şi premierul au o dispută privind privatizarea CFR Marfă, Traian Băsescu cerând ca Victor Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, iar prim-ministrul solicitând avizul CSAT.