Principalul inamic al roţilor îl reprezintă gropile. Din cauza lucrărilor făcute de mântuială sau pentru că nu mai există bani de reparaţii, şoferii ajung să-şi distrugă maşinile.
"Lăsând la o o parte anvelopele, care suferă primele impact cu drumul, celelalte piese sunt capetele de bară, pivoţii, casetele de direcţie, bieletele bară stabilizatoare, bucşele sau chiar buceşile de la bascule", spune Mihai Boangher, directorul unui service auto.
Astfel, la 100.000 de kilometri, şoferii români plătesc sute de euro în plus pentru reparaţiile maşinilor faţă de alţi europeni. În cazul unui Logan, spre exemplu, costurile suplimentare pentru reparaţia suspensiilor costă circa 1.500 de lei. Pentru un Opel Astra G ele ajung la 843 de lei, iar pentru Volswagen Golf 4 la aproape 1.200 de lei.
Numai anul trecut, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a încasat aproximativ 200 de milioane de euro din taxe şi impozite.
Costuri reparaţii Dacia Logan 1,6 MPI
Înlocuire braţ suspensie: 516 lei
Geometrie roţi: 103 lei
Înlocuire bieletă suspensie: 495 lei
Înlocuire bieletă antiruliu: 165 lei
Total: 1.289 lei
Costuri reparaţii Opel Astra G: 843 lei
Costuri reparaţii VW Golf IV: 1.197 lei