Gropile de pe drumurile din România înseamnă sute de euro plătite în plus de noi faţă de şoferii din alte state europene. Costurile cu reparaţiile maşinii pot ajunge şi la 1.500 de euro la 100.000 de kilometri rulaţi, având în vedere că piesele cedează una după alta.
Principalul inamic al roţilor îl reprezintă gropile. Din cauza lucrărilor făcute de mântuială sau pentru că nu mai există bani de reparaţii, şoferii ajung să-şi distrugă maşinile.
"Lăsând la o o parte anvelopele, care suferă primele impact cu drumul, celelalte piese sunt capetele de bară, pivoţii, casetele de direcţie, bieletele bară stabilizatoare, bucşele sau chiar buceşile de la bascule", spune Mihai Boangher, directorul unui service auto.
Astfel, la 100.000 de kilometri, şoferii români plătesc sute de euro în plus pentru reparaţiile maşinilor faţă de alţi europeni. În cazul unui Logan, spre exemplu, costurile suplimentare pentru reparaţia suspensiilor costă circa 1.500 de lei. Pentru un Opel Astra G ele ajung la 843 de lei, iar pentru Volswagen Golf 4 la aproape 1.200 de lei.
Numai anul trecut, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a încasat aproximativ 200 de milioane de euro din taxe şi impozite.
Costuri reparaţii Dacia Logan 1,6 MPIÎnlocuire braţ suspensie: 516 lei
Geometrie roţi: 103 lei
Înlocuire bieletă suspensie: 495 lei
Înlocuire bieletă antiruliu: 165 lei
Total: 1.289 lei
Costuri reparaţii Opel Astra G: 843 leiCosturi reparaţii VW Golf IV: 1.197 lei