Este vorba despre poziția mâinilor pe volan în timpul condusului.
Până recent, era obișnuit să se recomande ținerea mâinilor pe volan la 10 și 2, dar această practică s-a modificat în ultimii ani din considerații legate de siguranță.
”Nu contează cum ții mâinile pe volan atâta timp cât mașina merge drept și ești cu o viteză relativ sigură. A nu se înțelege că nu trebuie să mergi cum se recomandă. Problema se pune că în orice moment poate să apară o situație specială, fie o gropiță, fie sare cineva în față, fie trebuie să ocolești ceva sau să ocolești un derapaj. Atunci chiar contează fiecare poziție a mâinilor.
Mâinile pe volan ținute corect te ajută și te scot din situații delicate. Poziția corectă este importantă, iar că să ții mâinile corect pe volan trebuie să le ții cât mai mult în acea poziție, ca să devină gest reflex. Gestul reflex înseamnă că atunci când există o situație limită, nu mai stai să gândești, ci faci din reflex“, a declarat Titi Aur pentru DCNews.
Astăzi, majoritatea organizațiilor de siguranță rutieră și instructorii auto sfătuiesc șoferii să țină mâinile pe volan la 9 și 3. Această schimbare are la bază preocupări privind siguranța, împiedicând astfel accidentele cauzate de airbag-uri care se pot declanșa în mod neașteptat.
”În momentul unui impact, în afară de faptul că nu vei avea mâna într-o poziție corectă ca să controlezi și eventual să eviți impactul, mâna îți va fi adusă în față și te lovește în frunte, chiar și cu ceasul dacă porți ceas.
Airbag-ul este gândit să plece chiar dacă nu ai centura pusă, însă dacă între airbag și fața ta e o mână, nu e bine. În afară de faptul că te lovești la mână, te lovești foarte rău la față. Poziția corectă a mâinilor pe volan te face să controlezi mașina și să nu ajungi la impact, dar și în momentul unui impact beneficiezi de protecția airbag-ului“, a explicat Titi Aur.