România ar trebui să încerce să obţină de la Uniunea Europeană pentru 2014-2020 mai mulţi bani pentru infrastructura turistică şi mai puţini pentru promovare, a declarat vineri ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediul de Afaceri, Maria Grapini, citat de
Mediafax.
"
Noi pregătim acum pentru 2014-2020 planul şi programul cum să putem atrage acele fonduri europene şi depinde de inteligenţa cu care noi scriem acum, pentru că iarăşi nu vreau să apară ca o critică, dar e o constatare: cred că pe perioada asta, în domeniul turismului s-au negociat mulţi bani de promovare, 75 de milioane de euro pentru promovare, dar foarte puţini pentru infrastructură", a spus Grapini la un seminar pe teme de specialitate.
Aceasta a adăugat că trebuie găsit un echilibru între cele două componente.
"
Strategia acum e un pic inversată, să negociem mai mulţi bani pentru infrastructură, pentru că până la urmă operatorii, oamenii de afaceri din domeniu, îşi fac ei campanii, dar problema este să fie acolo rezolvată infrastructura, pentru că un turist trebuie să poată ajunge acolo şi să aibă condiţii de a ajunge", a spus ministrul.
Grapini a mai spus că reprezentanţii cabinetului ei lucrează la o situaţie a tuturor lucrărilor începute şi că infrastructura din domeniul turismului executată în proporţie de 75-80% trebuie finalizată.