Cookie-urile sunt fişierele care stochează informaţii despre utilizatori, browsere şi PC-uri, putând fi folosite de site-urile sau de aplicaţiile web pentru a ajusta experienţa în mediul online.
Potrivit Autoritaţii pentru Protecţia Datelor din Franţa (CNIL), Google nu a reuşit să ofere informaţii clare despre modul în care au fost folosite informaţiile şi nu le-au prezentat utilizatorilor variantele prin intermediul cărora ar fi putut refuza seria de cookie-uri.
Dacă firma nu se va încadra în prevederile deciziilor lansate de CNIL, va trebui să plătească 100.000 de euro pentru fiecare zi în care întârzie să efectueze schimbările cerute de autorităţi.
În urmă cu aproape doi ani, Google a primit o amendă lansată de aceeaşi autoritate din Franţa, însă în prin intermediul legislaţiei GDPR. Atunci, compania a fost în baza unor acuzaţii legate de lipsa transparenţei şi lipsa unei modalităţi valide de consimţământ.
Şi retailerul Amazon a primit o amendă de 35 de milioane de euro din aceleaşi considerente. Cele două companii şi-au arătat deja dezaprobarea privind decizia CNIL, notează Mediafax.