Antena 3 CNN Actualitate Frunza din noul brand va fi modificată doar dacă apar probleme juridice. Udrea: Există similitudini (VIDEO)

Frunza din noul brand va fi modificată doar dacă apar probleme juridice. Udrea: Există similitudini (VIDEO)

2 minute de citit Publicat la 09:34 03 Aug 2010 Modificat la 09:34 03 Aug 2010
Frunza din noul brand va fi modificată doar dacă apar probleme juridice. Udrea: Există similitudini (VIDEO)

O întreagă comisie de brand a analizat ce e de făcut cu frunza buclucaşă din proaspătul lansat brand de ţară. După analize intense, s-a ajuns la concluzia că totuşi frunza e bună, dar că va fi uşor modificată. Asta numai dacă vor fi probleme juridice.

Spaniolii de la THR şi americanii de la TNS au vrut să demonstreze că frunza e un produs original şi au arătat desenele intermediare ale logo-ului. Reprezentanţii ministerului  nu doar că au fost convinşi că logoul e bun, dar spun despre proiect că este foarte profesionist.

"Consiliul de Brand e pe deplin de acord cu soluţia propusă de THR-TNS şi îşi asumă pe de-a-ntregul concluziile procesului de creare a brand-ului. Având în vedere similitudinile dintre cele două frunze, este în derulare un proces juridic de evaluare a acestei situaţii. (...) Nu am găsit niciun viciu care să se fi strecurat în întreaga procedură", a declarat unul dintre membrii Consiliului.

România îşi va schimba simbolul din campania de promovare, doar cât să scape de orice formă de ameninţare juridică, spun reprezentanţii Consiliului de Brand. Ministrul Elena Udrea recunoaşte că sunt ceva probleme cu logo-ul conceput de spanioli.

"Singura controversă referitor la brandul României este cea legată de izotip. Există similitudini evidente, în opinia mea, între acesta şi logoul unei firme de transport din Marea Britanie", a spus Udrea.

Ministerul Turismului are de plătit aproape 900 de mii de euro celor două firme din consorţiul THR - TNS, pentru întreaga campanie. Deocamdată, Udrea comentează cu ironie reacţiile publice din ultimele zile.

"Toată această controversă care există la televiziuni de câteva zile are şi efecte pozitive. S-a făcut o promovare brandului aşa cum nu ne-am fi permis s-o facem dacă ar fi fost să plătim pentru asta. Mulţumim pentru cei care au făcut-o cu bună-credinţă", a mai spus Udrea.

Noul brand turistic al României a fost lansat, joi, la Shanghai, în prezenţa miniştrilor Elena Udrea şi Teodor Baconschi şi a foştilor sportivi Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi. Noul brand conţine sloganul "explore the Carpathian garden" şi un element grafic reprezentat de o frunză. Acest din urmă logo a stârnit controverse în presa românească după ce s-a descoperit iniţial că seamănă izbitor cu cel al unei companii britanice de transport şi apoi că poate fi achiziţionat de pe internet, din diverse baze de date cu elemente grafice, şi pentru preţul de 0,73 de bani. Dacă se va dovedi că acuzaţiile privind autenticitatea acestei frunze nu au un fundament real, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) ar trebui să plătească aproape 900.000 de euro pentru acest logo.

Antena 3


×
x close