Mihuţ a spus că, la câteva luni după anchetă, a avut loc "o tentativă de lichidare a sa".
Potrivit fostului angajat de la Transporturi, în 1981, când acesta lucra în minister, a fost detaşat cu un coleg de-al său să ancheteze acest caz.
Pagubele imputate de francezi se ridică la 12 milioane de dolari, mai spune românul Mihuţ, stabilit de circa 20 de ani la Bruxelles.
Principalele declaraţii ale lui Ştefan Mihuţ:
- am fost rugat de Georgică Vulpe, coleg din Ministerul Transporturilor, să merg într-o anchetă la Constanţa. Acolo Am văzut o serie întreagă de reclamaţii la adresa lui Băsescu
- Băsescu avea rang mare şi trebuia acordul comitetului judeţean de partid, ca să-l verifici
- la discuţie a fost invitat şi Băsescu
- am verificat documentele şi ce scria în reclamaţii aia era, că nu ar îndeplini condiţii legale de a fi promovat, inclusiv vizita medicală şi avizul psihologic nu erau corespunzătoare pentru dumnealui
- am avut dosarele de la autorităţile franceze
- am studiat dosarul
- Băsescu a spus de foarte multe ori că a stat în Frnaţa în verificări, dar a fost într-un fel de arest preventiv de 28 de zile
- se presupunea că Băsescu era filat mai demult, iar la această cursă urma să fie verificat înainte de a termina de descărcat
- probabil a fost informat de sursele lui că va fi controlat, moment în care a produs acea deflagraţie
- atunci, francezii au fost pe fază şi au vrut să intre, dar el nu le-a permis, până a făcut o serie de modificări la instalaţia electrică, ca să-i inducă în eroare pe anchetatori
- o serie întreagă de vase din jurul Argeşului au luat foc
- francezii presupun că la bordul navei transporta probabil armanent şi muniţie, nu se face precizarea acolo, rămâne cam în coadă de peşte
- francezii mai spun că aveau informaţii că Băsescu transportă diamante şi aur
- noi am cerut să verificăm nava Argeş şi ni s-a spus că nava e în reparaţii la şantierul naval Galaţi, nu am putut să vedem nava
- Vulpe mi-a spus după două luni a fost la Galaţi şi tot n-a văzut nava, că era plecată în cursă
- la 6 luni după anchetă, a fost o tentativă de a mă lichida, am căzut de la 12 m de la geam, am fost împins de la etajul 4
- asta ştie foarte bine Aura Vasile, care mi-a fost multă vreme subalternă
- pe urmă am început să fiu detaşat, a început o presiune extraordinară
Ştefan Mihuţ este stabilit de peste 20 de ani la Bruxelles şi spune că l-a cunoscut pe Băsescu, prin prisma cazului incendierii petrolierului "Argeş".
Cazul a fost prezentat în ediţia de luni seară a emisiunii Subiectiv, de la Antena 3.
"Francezii prezentau date şi informaţii din care reieşea că incendiul, petrecut pe 10 septembrie 1981, în aval de Rouen, în dreptul unei rafinării a companiei Shell, a fost declanşat voluntar, de o mână criminală, ca să acopere, printr-o diversiune de proporţii, o infracţiune mult mai gravă: transport clandestin de armament. (...)
Băsescu, ca şi comandant al petrolierului, era făcut responsabil că blocase inspecţia autorităţilor franceze pe vas timp de trei ore. (...) În cele trei ore de blocare a autorităţilor franceze, Băsescu a avut timp să şteargă urmele. (...) Incendierea vasului a fost o decizie luată în comun de Băsescu şi direcţia Securităţii", susţie Mihuţ.