"Această aeronavă zboară în zona în care givrajul este cel mai puternic. Givrajul e undeva de la sol şi până la 5.000 de metri. Ea se încadrează exact în această zonă. (...) 9 - 0 nivelul înseamnă vreo 2.700 de metri. Ar fi trebuit să mai urce un pic. Dar dacă s-a depus deja gheaţă pe el, motorul nu mai avea putere să urce", a afirmat fostul pilot.
Mai mult, Paul Ghiţulescu a explicat, la Antena 3, în ce condiţii se poate face degivrarea la o astfel de aeronavă.
"La vârful planului, la bordul de atac al avionului, există o bandă de cauciuc în care intră aer sub presiune. Ea se umflă puţin şi sparge gheaţa", a continuat fostul pilot, care a completat că, dacă această bandă nu a fost funcţională, ori dacă gheaţa începuse deja să se depună, ea nu mai poate fi dată jos în timpul zborului, se strică caracteristicile aeronavei şi pierde din viteză şi din înălţime.
"Iovan nu a văzut solul. Încercând să facă manevrele alea, a pierdut altitudine şi viteză şi, după părerea mea, s-a trezit în arbori", a mai spus fostul pilot.