Jurnaliştii de la Evenimentul Zilei arată că, numai săptămâna trecută, şase români s-au grăbit să-şi cumpere cel mai scump parfum din lume. 3000 de euro sticluţa, în timp ce varianta exclusivistă ajunge la nu mai puţin de 215.000 de dolari pentru o sticluţă placată cu pietre preţioase.
Şi vânzările de mobilier şi materiale de design interior au crescut anul acesta. Cele mai recente statistici arată că, numai în ultimul an, unul din trei români a cumpărat cel puţin un obiect a cărui valoare depăşeşte 5.000 de lei.
În cele mai multe cazuri, psihologii explică acest fenomen drept dorinţa de a epata, adică de a afişa o stare materială mult mai bună decât cea reală şi asta pentru a-i impresiona pe cei din jur.
Potrivit specialiştilor, românii care sunt catalogaţi ca şi consumatori de lux au vârste cuprinse între 25 şi 50 de ani, iar cei mai mulţi provin din Bucureşti , Iaşi şi Constanţa.
Antena3