Majoritatea românilor (66%) care fac cumpărături online sunt bărbați și doar 34% femei, în condițiile în care în Ungaria și în Bulgaria femeile sunt mai active în acest domeniu, conform AGERPRES.
Cumpărătorii online din Bulgaria sunt 58% femei și 42% bărbați, iar cei din Ungaria 51% femei și 49% bărbați.
În ceea ce privește obiceiurile de cumpărare ale românilor, conform studiului Compari.ro realizat la începutul lui 2015, au rezultat 6 profile de cumpărători în mediul online: Experții (29%) — cei care cunosc cel mai bine acest sistem, Căutătorii de reduceri (18%), Cei care verifică (16%), Începătorii (13%), Cumpărătorii ocazionali (12%) și Aventurierii (12%). Înainte de a face o achiziție, majoritatea aleg ca sursă de informare principală site-urile de comparare a prețurilor, urmate de magazinele online de unde își cumpără direct produsele.
Studiul despre România a fost realizat pe un eșantion de 900 de persoane, cel din Bulgaria pe 700 de persoane, iar cel din Ungaria pe 2.000 de persoane. Rezultatele arată diferențe semnificative și cu privire la produsele achiziționate online. Românii cumpără preponderent electronice — componente pentru calculator, telefoane mobile, tablete și produse electronice precum televizoare, console de jocuri, cititoare de cărți electronice. Bulgarii cumpără aproape în proporții egale electronice și articole vestimentare, iar ungurii achiziționează o gamă mai variantă de produse — electronice, cărți, articole vestimentare și electrocasnice.
Aproape 30% dintre românii care fac achiziții online se încadrează în categoria ,,experți', fiind cei care cunosc cel mai bine serviciile online, metodele de plată și de livrare și care preferă cumpărăturile online deoarece le consideră ușor de gestionat și oferă un preț avantajos.