Vorbim aici despre regularizări, care au început să vină pe 20 de luni.
Un telespectator Antena 3 CNN a primit, de exemplu, o factură în valoare de 1.779,89 de lei la energie electrică. Este vorba despre o regularizare din perioada 8 aprilie 2021 - 1 noiembrie 2022.
În astfel de situații este extrem de important să știți ce trebuie să faceți. Așadar sunt două variante la care puteți apela. Fie amânarea termenului de plată, fie eșalonarea sau plata în rate.
Deocamdată, în România, acceptarea plății în rate este opțională pentru furnizor. Și asta deoarece guvernanții au omis să introducă în lege această plată eșalonată. Așadar, furnizorul este singurul care poate hotărî modul în care puteți plăti facturile.
Pentru ca plata în rate să fie acceptată, furnizorul poate cere un avans de 30% din totalul facturilor. Dovada de plată a avansului împreună cu o copie după actul de identitate trebuie depuse la compania de energie, după care furnizorul trebuie să vă dea un răspuns în termen de 15 zile.
Puteți depune și o plângere la ANPC în cazul în care furnizorul a trimis 5-6 facturi cumulate, unde puteți reclama un abuz al facturilor. În acest caz ANPC vă poate cere contractul pentru a verifica cu exactitate condițiile, venind cu un răspuns în termen de 30 de zile.
Cu toate acestea, furnizorul NU este obligat să vă accepte plata în rate.