Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) pune la dispoziția tuturor pasagerilor care au avut de suferit din cauza condițiilor umilitoare din aeroportul Otopeni un instrument juridic prin care se pot obține despăgubirile cuvenite, anunţă instituția în cadrul unui comunicat de presă.
Astfel, FACIAS pune la dispoziție pasagerilor afectaţi de anularea zborurilor TAROM draft-ul unei acțiuni în răspundere civila delictuală prin care orice persoană prejudiciată poate să solicite despăgubiri la instanța competentă, în speță judecătoria Buftea.
Mai mult, FACIAS anunţă că va merge în instanță alături de reclamant
"Orice cetățean poate descărca și completa acțiunea, iar FACIAS va interveni după depunerea cererii în instanță în fiecare proces pentru a susține drepturile încălcate.
FACIAS a semnalat, în mai multe rânduri, condițiile umilitoare pe care Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) le oferă călătorilor care tranzitează Aeroportul Internațional Henri Coandă: mizerie la toalete, lipsa aerului condiționat, spații învechite, nerenovate și neigienizate. Toate aceste neajunsuri fac insuportabilă șederea călătorilor aflați în tranzit sau ale căror curse au fost amânate sau chiar anulate. La toate acestea se adaugă și managementul defectuos al CNAB și al companiilor aeriene care conduce la greve ale personalului aeroportului dar și ale piloților.
FACIAS consideră că responsabili trebuie să plătească pentru umilințele, condițiile inumane la care au fost supuși pasagerii și îndeamnă să își apare drepturile pe cale judiciară", a transmis FACIAS.
Imaginile umilinţei în Aeroportul Otopeni. Zeci de pasageri dorm pe jos şi pe bagaje, după ce 32 de curse Tarom au fost anulate
Pasagerii a peste 30 de curse TAROM dorm pe jos sau pe bagaje în aeroportul Otopeni, după ce piloţii nemulțumiți de salarii au anunţat că sunt inapți pentru a opera aceste curse. Într-o primă reacţie a protestului spontan deghizat în incapacitate de muncă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cere companiei aeriene să vină cu un plan urgent de restructurare pentru a evita repetarea unor astfel de blocaje.
Între timp zeci de pasageri, printre care şi turiști străiniş care nu au cazareş au rămas blocați în aeroportul Otopeni.
Au trecut ore bune de la anularea primelor zboruri și există în continuare o mare incertitudine în rândul pasagerilor. Un grup din Spania care încearcă să găsească o soluție prin intermediul agențiilor de turism. Oamenii au multe semne de întrebare. Asta după ce mulți dintre ei au dormit pur și simplu pe jos sau pe bagaje, așteptând un răspuns, așteptând o simplă informație, informații care au venit foarte târziu sau nu au venit deloc.
Unii au primit o listă cu mai multe numere de telefon la care să sune și să ceară informații. Între timp, reprezentanții companiei TAROM au spus că se caută soluții pentru a fi manageriată această situație.
Practic, pentru acest haos sunt două mari soluții, spuneau reprezentanții companiei Tarom şi anume rambursarea sau reprogramarea.
Unii pasageri au fost chemați în orele următoare pentru a cere din nou informații, pentru că au stat foarte multe ore aici, în aeroport, însă știm că turiștii străini nu au cazare, deci din acest motiv au preferat să rămână în aeroport.