Gabriel Ştefănescu, fost şef al Corpului de Control la Ministerul Transporturilor şi expert în dosarul "Flota", a vorbit, în ediţia de duminică a emisiunii "Sinteza zilei", despre ilegalităţile constatate în acest minister şi, ulterior, în ancheta care a vizat flota României, pierdută "fără prejudiciu" pe când Traian Băsescu se afla la conducerea ministerului.
"În 1989, flota României era formată din aproximativ 300 de nave. Valoarea lor reală, contabilă, era de 3 miliarde de dolari. Ceauşescu era primit în lume cu demnitate pentru că avea în spate această economie şi industrie. Eram a cincea flotă din lume. În domeniul petrolului eram pe locul 3 în lume. Eram model pentru China. Băsescu când s-a dus afară, s-a dus în genunchi", a declarat Gabriel Ştefănescu, expertul în dosarul "Flota".
Invitat în emisiune, jurnalistul de investigaţii Ovidiu Zară a precizat că prima expertiză în dosarul "Flota" a fost făcută conform legii, însă, văzând că există un prejudiciu major, "în colaborare cu fostul preşedinte al Corpului Experţilor Contabili din România, s-a modificat ilegal legislaţia privind funcţionarea CECCAR-ului (Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România - n.r.)".