Mai bine de 70% dintre plângerile turiştilor români se referă la excursiile ieftine în străinătate. Aceştia sunt nemulţumiţi, în special, de cazare şi de transportul cu autocarul. Operatorii de turism, citaţi de jurnaliştii de la Evenimentul Zilei spun că multe probleme provin din deficienţele de informare şi aşteptările clienţilor, care depăşesc de cele mai multe ori realitatea.
Consumatorii sunt neglijenţi la achiziţionarea pachetelor turistice şi ajung în postura de a nu-şi putea recupera pierderile. Există câteva aspecte de care fiecare turist român care doreşte să plece în străinătate ar trebuie să ţină cont. În primul rând rând trebuie să citească atent contractul de călătorie, pentru a şti ce drepturi şi obligaţii are. Ar trebui, de asemenea, să achite pachetul turistic doar pe baza unor documente legale. Cu alte cuvinte să ceară factură sau chitanţă.
Totodată înainte de a pleca în călătorie ar trebui să se informeze la agenţie, dar şi din alte surse, în legătură cu specificul ţării pe care doreşte să o viziteze. Nu în ultimul rând, ar trebui să întrebe agentul de acasă dacă are un reprezentant local. Astfel, eventualele probleme se vor putea rezolva la faţa locului.
Antena 3