Contractul viza executarea unei piste noi, de 3500 m, plus suprafeţe de mişcare aferente, la Aeroportul Cluj, aflat în subordinea Consiliului Judeţean.
Oana Stancu explică modul în care Ioan Rus ajunge în această afacere prin Ioan Bene şi asociaţii săi, precum şi modul în care, prin numeroase contracte adiţionale, reuşesc să scape de depunerea OBLIGATORIE a garanţiei de bună execuţie a lucrării, în valoare de 8,5 milioane de lei, înlocuind-o cu acceptarea unor bilete la ordin.
Mai mult, alte acte adiţionale contractului măresc termenul de execuţie al lucrării, apoi prevăd decontarea unor sume pentru constructor ca avans, deşi plata urma să se facă la recepţia lucrării, lucru sancţionat şi de raportul Curţii de Conturi.
Prin două acte adiționale se renunţă la lucrări în valoare de 9,3 milioane de euro fără TVA. Cu toate acestea, valoarea contractului creşte cu peste 50 de milioane de euro plus TVA, prin alte zece acte adiţionale
Valoarea actului adiţional 11 este de 6.136.522,24 fără TVA, în timp ce lucrările care fac obiectului lui sunt de doar 5.671.000 lei fără TVA.