Probele se susțin cu prezență fizică a elevilor, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ, precizează sursa citată.
Prima probă scrisă, de limbă și comunicare, se adresează elevilor din clasele a VI-a și începe miercuri. Următoarea probă, la matematică și științele naturii, are loc joi.
Evaluările pentru clasele IV şi II încep pe 18 şi pe 25 mai
"Cele două teste vizează evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) de cei peste 181.000 de elevi înscriși în clasa a VI-a la începutul anului școlar”, precizează ministerul.
Evaluarea la clasa a IV-a se desfășoară după următorul calendar: limba română (18 mai), matematică (19 mai) și limba maternă (20 mai).
Probele scrise la limba română și limba maternă din cadrul evaluării din clasa a II-a sunt programate în 25 mai.
Testele de citire la aceste discipline vor fi susținute în 26 mai, iar proba de matematică este programată în 27 mai. Proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 28 mai.
"Sălile în care se susțin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfășoară activitatea în mod obișnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi", informează Ministerul Educației.
Rezultatele evaluărilor nu se afișează, ci se utilizează la nivelul unităților de învățământ
Conform acestei instituții, testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) și au un nivel mediu de dificultate.
Durata alocată rezolvării testelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasele a IV-a și a VI-a.
Corectarea testelor se va face în școli în cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.
Ministerul precizează că rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.
Acestea vor fi valorificate strict la nivelul școlii prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, și prin informarea elevilor și a părinților.