EVALUARE NAȚIONALĂ. Subiectele și baremurile la matematică la Evaluare Națională.
EVALUARE NAȚIONALĂ. Subiectele la proba de matematică de la Evaluarea Națională par să fi fost, anul acesta, foarte simple. Cel puțin asta afirma majoritatea elevilor unei școli din Zalău, la ieșirea din centrul de examen, scrie
voceatransilvaniei.ro.
Am rezolvat tot în 40 de minute, dar am stat mai mult să pot să iau subiectele. Eu zic că iau nota 10”, ne-a spus Alex, elev al Școlii Gimnaziale ”Gheorghe Lazăr” din Zalău.
La fel ca și Alex, și alți colegi ai săi s-au declarat de-a dreptul șocați de nivelul scăzut de dificultate al subiectelor de la ultima probă a Evaluării Naționale, apreciind că exercițiile și problemele date au fost mult sub nivelul celor pregătite la clasă.
EVALUARE NAȚIONALĂ. Au fost și elevi care au admis că anumite subpuncte puteau reprezenta capcane pentru cei neatenți, dând ca exemplu problema nr.3 de la subiectul al II-lea, unde se cerea să se calculeze suma cheltuită de Mihai în prima zi, nu în total, cum erau obișnuiți elevii să determine. În dificultate ar fi putut fi candidații și la punctul c) de la problema cu nr.2 – subiectul al III-lea, unde aveau de determinat sinusul unui unchi dintre două planuri.
Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VlII-a este un examen naţional şi reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competenţelor dobândite pe parcursul învăţământului gimnazial. În cadrul Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a Matematica are statut de disciplină obligatorie.
Programa de examen este realizată în conformitate cu prevederile programei şcolare în vigoare. Subiectele pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a evaluează competenţele formate/dezvoltate pe parcursul învăţământului gimnazial şi se elaborează în baza prezentei programe.
COMPETENŢE GENERALE ALE DISCIPLINEI
1. Identificarea unor date şi relaţii matematice şi corelarea lor în funcţie de contextul în care au fost definite
2. Prelucrarea datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse în enunţuri matematice
3. Utilizarea algoritmilor şi a conceptelor matematice pentru caracterizarea locală sau globală a unei situaţii concrete
4. Exprimarea caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situaţii concrete şi a algoritmilor de prelucrare a acestora
5. Analizarea şi interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situaţii-problemă
6. Modelarea matematică a unor contexte problematice variate, prin integrarea cunoştinţelor din diferite domenii