Ca să nu păţească la fel, străinii care fac transporturi din vestul Europei spre Grecia şi Turcia preferă rutele ocolitoare.
Circulaţia pe centura capitalei, la orele prânzului, este un calvar. Pe unele porţiuni, viteza de deplasare scade până la 5 kilometri pe oră.
Până acum au fost reabilitaţi 3 kilometri din centură. Lucrările au fost sistate din cauza lipsei fondurilor.
În total, pierderile României se ridică la peste 250 de milioane de euro pe an. Asta şi pentru că ţara noastră nu se află pe harta transportatorilor de marfă dintre vestul Europei şi Grecia şi Turcia. Cei mai mulţi aleg rute ocolitoare. Ajung în Zagreb, merg pe autostradă până în Serbia, ajung la bulgari şi apoi la Salonic sau Istanbul. O altă variantă este cu feribotul din Italia către Grecia.
Compania de Autostrăzi a preferat să cheltuiască numai în acest an aproape jumătate de miliard de euro ppentru reabilitarea a două şosele de munte: Transalpina şi Drumul Naţional Focşani - Ojdula. Iar acestea sunt deschise doar câteva luni pe an.
Oficialii Transporturilor nu au nicio explicaţie logică şi dau vina pe greaua moştenire.
Autostrăzile neterminate mai au o şansă anul viitor dacă vor fi alocaţi destui bani în bugetul pe 2013.