Până acum, anchetatorii nu au reuşit să stabilească decât că piloţii au murit pentru că nu au apucat să se catapulteze. Resturile MIG-ul 21 în care se aflau cei doi piloţi s-au împrăştiat pe câteva sute de metri. Printre resturile fumegânde au fost găsite şi cadavrele celor doi piloţi.
Trebuia sa fie un zbor simplu. De verificare. Cei doi piloţi cu peste o mie de ore de zbor fiecare , verificau condiţiile meteorologice pentru un exerciţiu româno-american. Simpla misiune era pe sfârşite. Mai aveau un kilometru pâna la pista bazei din Câmpia Turzii.
Deodată însă avionul s-a înalţat, apoi s-a întors cu carlinga spre pamânt şi a intrat în picaj. S-a prabuşit la 13 şi 10 minute, în comuna Calaraoi, judeţul Cluj.
Mărturii de la locul tragediei:
AVIAŢIA MILITARĂ A RĂMAS FĂRĂ DOI AŞI
Laurenţiu Chiriţă avea 40 de ani şi era considerat unul dintre cei mai buni piloţi români. Efectuase 1300 de ore de zbor, dintre care o mie pe MIG. Chiriţă a fost unul dintre puţinii piloţi români care a realizat un zbor la nivel supersonic la bordul unei aeronave F16, din ultima generaţie.
Laurenţiu Chiriţă
Laurenţiu Chiriţă era căsătorit, avea un copil acasa şi un copil... pe aerodrom. Îsi adora aparatul de zbor. Şi-a facut filmuleţe în timpul survolurilor şi le-a postat pe internet.
Imagini cu Laurenţiu Chiriţă
Sorin Avram, în vârstă de 40 de ani, efectuase 1000 de ore de zbor, dintre care 850 pe MIG 21 Lancer. Şi el era căsătorit. Avea un copil acasă, altul în pântecele soţiei şi al treilea, la fel, pe aerodrom.
Cei doi piloţi locuiau în acelaşi bloc din Câmpia Turzii, lângă baza militară.
Sorin Avram
MIG 21, UN COŞCIUG ZBURĂTOR?
În ultimii şapte ani, mai mulţi piloţi şi-au pierdut viaţa în accidente aviatice în care au fost implicate avioane militare de tip MIG 21.
Martie 1993. Două avioane MIG 21 se ciocnesc deasupra comunei Sprâncenata, judeţul Olt. Cele două aparate de zbor explodează în aer. Accidentul se soldează cu moartea ambilor piloţi, iar ancheta stabileşte că vina aparţine persoanei din turnul de comandă care coordona cele două aparate.
17 mai 1994. Un avion MIG 21 se prăbuşeşte lângă Timişoara. Pilotul nu supravieţuieşte incidentului.
Septembrie 1994. Un MIG 21 se prăbuşeşte la Furculeşti, Teleorman, iar pilotul nu supravieţuieşte.
Iulie şi august 1995. La numai 15 minute după decolarea de la Unitatea Militară din Deveşelu, un MIG 21 Lancer se prăbuşeşte. În urma accidentului, piloţii nu supravieţuiesc.
21 februarie 2002. Un avion de luptă MIG 21 Lancer, aparţinând Bazei Aeriene 86 Feteşti, se prăbuşeşte într-un lac piscicol din apropierea municipiului Călăraşi. Pilotul aflat la manşa aparatului îşi pierde viaţa.
26 martie 2002. Un MIG 21 Lancer care făcea parte din escadrila de avioane de luptă de la U.M. din Câmpia Turzii şi efectua un zbor de antrenament se prăbuşeşte. Pilotul se catapultează şi reuşeşte să se salveze.
25 septembrie 2003. Un avion militar de tip MIG 21 Lancer se prăbuşeşte în satul Viişoara, lângă Turda, judeţul Cluj. Aparatul este distrus în totalitate, iar pilotul nu reuşeşte să se catapulteze înaintea impactului cu solul.
26 august 2004. Două avioane de vânătoare Mig 21 Lancer, de la Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii se ciocnesc în timpul unui exerciţiu aerian de interceptare.
22 noiembrie 2006. O aeronavă MIG 21 Lancer, simplă comandă, aparţinând Bazei 71 Aeriană din Câmpia Turzii, se prăbuşeşte în localitatea Beliu, judeţul Arad.
În februarie 2005, oficialii Ministerului Apărării Naţionale au decis să renunţe la avioanele de tip MIG 21 Lancer. Acestea trebuie scoase de tot din uz până în anul 2013, când flota aeriană română va fi completată cu 48 de avioane de luptă.