Antena 3 CNN Actualitate eMag, amendă de 6,7 milioane de euro de la Consiliul Concurenţei. Reacţia companiei

eMag, amendă de 6,7 milioane de euro de la Consiliul Concurenţei. Reacţia companiei

Claudia Popovici
2 minute de citit Publicat la 21:00 29 Dec 2020 Modificat la 21:00 29 Dec 2020
o_1eqnt1pp8fi19mj1efpeqc89hb.jpg

Potrivit unui comunicat transmis de Consiliul Concurenţei, în urma investigației declanșate la sfârșitul anului 2017, Dante International SA, în calitate de deținător și administrator al platformei online eMAGMarketplace (www.eMAG.ro), a abuzat de poziția sa dominantă, în perioada ianuarie 2013 -iunie 2019, în special, prin poziționarea și afișarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe platformă și cu care se afla în concurență directă.

Pentru că a recunoscut fapta anticoncurențială compania a beneficiat de o reducere a amenzii

"Pentru ca aceste fapte să nu se mai repete, autoritatea de concurență a impus companiei să adopte o serie de măsuri privind algoritmii utilizați de platformă, Dante având obligația să informeze complet și corect comercianții parteneri asupra modului de funcționare a algoritmilor, cum ar fi cei de listare, cei de poziționare a produselor pe platformă și să limiteze intervențiile manuale în funcționarea algoritmilor relevanți”, se arată în comunicatul Consiliului Concurenţei.

De asemenea, compania trebuie să dezvolte modificări ale structurii organizaționale, să creeze un sistem de gestionare a datelor colectate și stocate prin intermediul platformei, astfel încât accesul la aceste date agregate să se realizeze în mod nediscriminatoriu.

Totodată, Dante trebuie să-și îmbunătățească politica de soluționare a plângerilor, prin crearea unui set de bune practici în administrarea relației cu participanții la platformă.

Reacţia eMag

 "eMAG și Consiliul Concurenței au ajuns la o înțelegere comună privind faptele investigate, aferente perioadei 2013 – iunie 2019”, anunţă compania, care a subliniat că pe tot parcursul investigației a colaborat cu Autoritatea de Concurență punând la dispoziţie în mod transparent toate datele și informațiile privind modul de funcționare a platformei Marketplace.

"Concomitent cu plata amenzii, compania și-a asumat voluntar o serie de măsuri în fața autorității de concurență, prin care regulile și algoritmii vor fi mult mai transparenți. Astfel, perspectivele de dezvoltare ale partenerilor vor crește prin predictibilitate, acces la date și o soluționare rapidă a problemelor”, precizează eMag.

Platforma eMAG a funcţionat în primii 12 ani de activitate doar cu vânzare directă

„Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învăţat de fiecare dată din ele şi ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluţii rapide în interesul clienţilor, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părţi implicate în platformă.

Deşi izolate, aceste situaţii au generat îngrijorări ale autorităţii de concurenţă, împreună cu care am depus toate eforturile pentru identifica un mod foarte predictibil, transparent şi echilibrat prin care toate părţile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerţ online, iar clientul să rămână prioritatea noastră.

Chiar dacă am primit o sancţiune, luăm partea bună din aceasta experienţă: am învăţat cum să oferim un serviciu foarte bun în acelaşi timp şi clienţilor, şi partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli şi algoritmi îmbunătăţiţi permanent, bazându-ne pe tehnologie. Astfel, clienţii beneficiază de servicii inovatoare care le salvează timp şi bani, iar partenerii beneficiază de oportunităţi majore de dezvoltare, în România şi în ţările din jur,” a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

×
x close