UNESCO, agenția ONU pentru educație, știință și cultură, a declarat că există dovezi care demonstrează că utilizarea excesivă a telefonului mobil este legată de performanța educațională redusă și că nivelurile ridicate de timp pe ecran au un efect negativ asupra stabilității emoționale a copiilor.
Utilizarea excesivă sau neadecvată de către elevi a tehnologiei în clasă și acasă, fie că este vorba de smartphone-uri, tablete sau laptopuri, ar putea distrage atenția, perturba și poate avea un impact dăunător asupra învățării.
Deși tehnologia ar putea deschide oportunități de învățare pentru milioane de oameni, beneficiile au fost răspândite în mod inegal, mulți oameni mai săraci din întreaga lume fiind efectiv excluși.
Conform The Guardian, pe baza analizei a 200 de sisteme educaționale din întreaga lume, UNESCO a estimat că una din șase țări a interzis smartphone-urile în școală, fie prin lege, fie prin îndrumare.
Printre acestea se numără Franța, care și-a introdus politica în 2018, și Țările de Jos, care vor introduce restricții din 2024.