Antena 3 CNN Actualitate Educație Sorin Cîmpeanu: Meditațiile nu sunt doar în România. Sunt peste tot, și în Franța, și în Japonia, și în Germania

Sorin Cîmpeanu: Meditațiile nu sunt doar în România. Sunt peste tot, și în Franța, și în Japonia, și în Germania

Andreea Ştefan
1 minut de citit Publicat la 14:07 16 Iun 2021 Modificat la 14:14 16 Iun 2021
o_1f8a8138b165u1d6s1a10fv3u4tb.jpg
Sursa foto: Hepta

Ministrul Educației consideră că principala problemă a sistemului de învățământ din România este ”lipsa unui acces echitabil la un învățământ de calitate”.

”Pierderile educaționale au fost mari și foarte mari. Pierderile educaționale au fost neuniform distribuite, există această inechitate. Principala problemă a sistemului de învățământ din România nu este performanța, ci este inechitatea, este lipsa unui acces echitabil la un învățământ de calitate. Aceste diferențe au existat dintotdeauna, aceste diferențe există și în alte sisteme de învățământ din lume, în toate sistemele de învățământ din lume.

Meditațiile, să știtți, că nu sunt un atribut al sistemului de învățământ din România, meditațiile sunt peste tot, și în Franța, și în Japonia, și în Germania, deci meditațiile există. Sunt foarte pragmatic în abordare, nu vreau să fiu ipocrit și să spun că vom ajunge în momentul în care vom interzice părinților să consilideze pregătirea propriilor copii. Acest lucru este o absurditate și nu se face niciunde în lume”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

”Vom extinde acest program de ore remediale”

Soluția găsită de ministrul Educației sunt meditațiile organizate în unitățile de învățământ, realizate din resursele statului.

”Avem aceste ore remediale, care funcționează nu atât de bine pe cât ne-am dori, nu ne așteptăm să recuperăm toate aceste pierderi suferite pe perioada de pandemie. Vom extinde acest program de ore remediale, atât în timp la nivelul anului școlar următor și sunt covins că va fi nevoie și după anul școlar 2021-2022 pentru că sunt pierderi foarte mari, nu trebuie să negăm acest aspect.

La ore remediale participă un număr mic de elevi, care duc aceste ore mai degrabă spre sistemul meditațiilor plătite de către stat, trebuie extins atât în timp, cât și numersic, pentru că cei care au suferit pierderi cu siguranță sunt mult mai mulți decât cei 250.000 de elevi care au reclamat aceste pierderi”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.

×
x close