Antena 3 CNN Actualitate Educație Schimbări majore în Educaţie. Veste bună pentru elevi

Schimbări majore în Educaţie. Veste bună pentru elevi

S.T.
2 minute de citit Publicat la 17:52 03 Dec 2019 Modificat la 17:52 03 Dec 2019
o_1dr67c43p1nl4188butenu1o5mb.jpg
Foto: pixabay.com

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, că va solicita profesorilor să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze comentarii.

„Răspund în calitate de profesor de limba română, nu în calitate de ministru: nu am fost adepta niciodată a memorării comentariilor, ci întotdeauna mi-am dorit ca elevii mei să-şi dezvolte gândirea critică, ei să realizeze acele comentarii de text, eu nici măcar nu le spun comentarii, pentru că vorbim despre o interpretare a unui text literar. (..) Acum vă răspund în calitate de ministru, voi solicita colegilor mei să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze acele comentarii, dar răspunsul colegilor profesori de limba română va fi că trebuie să înveţe pentru examenul de Bacalaureat sau pentru Evaluarea Naţională nişte comentarii. Nu, pentru Evaluarea Naţională chiar nu trebuie să înveţe nişte comentarii, ci trebuie să realizeze pe un text la prima vedere o compunere şi rolul profesorului la clasă este acela de a crea competenţa de a dezvolta o idee pe un text la prima vedere, iar, în ceea ce priveşte examenul de Bacalaureat, la subiectul al III-lea avem un reper important pe care trebuie să-l dezvolte şi anume particularităţile de construcţie ale unui text”, a explicat Anisie.

Citiți și: PISA 2018. Un fost ministru al Educației cere evaluarea profesorilor cu testele PISA. „Veți avea o mare surpriză!”

În opinia sa, profesorul de română trebuie să creeze competenţe de interpretare de text şi să-i înveţe pe elevi să înţeleagă un text literar şi nu să îi pună să reproducă acele comentarii.

„Ceea ce ne spune, de fapt, şi rezultatul de la testarea PISA pe lectură putem aplica şi pentru ceea ce se întâmplă în sistem astăzi la limba şi literatura română, dar poate ne trage şi un semnal de alarmă acest rezultat pentru construcţia subiectelor pentru evaluările naţionale. (...) Poate pentru anul viitor ne gândim mai mult la modul în care construim subiectele şi ce competenţă urmăreşte să dezvolte copilului”, a explicat ministrul.

PISA 2018. Analiza rezultatelor testelor PISA arată dezastru în sistemul de educaţie românesc.

Datele arată că unul din doi elevi din România NU poate face o operaţie simplă de matematică, iar 44% dintre copii sunt analfabeţi funcţional, adică ştiu să citească, dar nu înţeleg textele.

Citiți și:

Dezastru în sistemul de educaţie românesc. Ministrul Educației, după rezultatele testelor PISA: „Simpla lectură a textului nu este suficientă. Asta este de fapt problema”

Ce este PISA: testele la care România obține cel mai slab punctaj din ultimii nouă ani

PISA 2018. Ministrul Educației, reacție uluitoare la rezultatele dezastruoase obținute de România la ultimele teste PISA. „Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii”

×
x close