Antena 3 CNN Actualitate Educație Rezolvare subiecte Evaluare Națională 2020. Cum se rezolvau, de fapt, subiectele la Limba și Literatura Română

Rezolvare subiecte Evaluare Națională 2020. Cum se rezolvau, de fapt, subiectele la Limba și Literatura Română

S.T.
2 minute de citit Publicat la 14:07 15 Iun 2020 Modificat la 14:07 15 Iun 2020
Rezolvare subiecte Evaluare Națională 2020. Cum se rezolvau, de fapt, subiectele la Limba și Literatura Română
Sursa foto: Hepta

Elevii de clasa a VIII-a care au susţinut, luni, Proba de Limba şi literatura română au avut de analizat un text de Sorin Titel şi să demonstreze că aparţine genului epic.

La subiectul al doilea au avut un fragment dintr-un articol de pe Historia, dar şi să facă o naraţiune cu o întâmplare dintr-o activitate preferată.

Elevii au avut timp două ore pentru a rezolva subiectele la Limba și literatura română.

Ecaterina Stanca, profesoara de Limba română la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a rezolvat subiectele pentru Edupedu.ro.

Rezolvare Subiectul I EVALUARE NAȚIONALĂ 2020, limba română

  1. ciudată = stranie; era = exista, se afla
  2. cratima, semn de ortografie, marchează fonetic rostirea împreună a două cuvinte ”urce” și ”în” cu dispariția vocalei „î” pentru evitarea hiatului. Morfologic, desparte verbul „urce” de prepoziția „în”.
  3. oprită = participiu cu valoare adjectivală prin conversiune (procedeul adjectivizării); balconaș = substantiv derivat cu ajutorul sufixului diminutival „-aș”
  4. erau = diftong (descendent); groa-se = difting (ascendent)
  5. Idei secundare: a) Mama băiatului adormit iese tiptil din odaie; b) Băiatul se trezește deoarece era foarte cald.   Idei principale: fiecare elev va selecta ideile principale din tex, la alegere.
  6. Sunele produse de muzicuță nu erau armonioase deoarece intrase apă în interiorul instrumentului de cântat, căci fratele mai mare fusese la râu, iar „părul și muzicuța erau ude, în muzicuță intrase apă, și sunetele care ieșeau din ea nu erau tocmai armonioase”.

Rezolvare Subiectul I B

Trebuia ca elevii să știe definiția genului epic, minimum două trăsături ale acestuia, pe care apoi să le exemplifice valorificând textul dat:
1) prezența naratorului obiectiv
2) a personajelor (numindu-le), ori
3) acțiunea prezentată logic și cronologic prin tehnica înlănțuirii sau
4) modul de expunere specific narațiunii (precizându-se și rolul acesteia)

Conținutul trebuia adecvat cerinței. Sper să nu fi uitat de numărul minim de cuvinte.

Rezolvare Subiectul al II-lea

  1. 18 martie 1906; județul Timiș
  2. Articolul este „Viața unui geniu: Traian Vuia, avocatul care nu a renunțat la visul său adevărat – zborul, iar sursa este site-ul  www.historia.ro
  3. a avut = mod indicativ, timp – perfect compus; să renunțe = mod conjunctiv, timp – prezent;
  4. traseul = subiect simplu, substantiv comun; lui = atribut pronominal genitival, pronume personal;
  5. Propoziția principală: „văzând o șansă de finațare, Vuia decide”; propoziția subordonată completivă directă: „să plece în iulie 1902 la Paris”
  6. Întrebarea este unde a dispărut.

Rezolvare Subiectul II B

Compunerea liberă

Compunerea trebuia structurată pe momentele subiectului. Reperele spațiale și temporale (cronotipul) se conturează clar și într-un limbaj expresiv.

Conținutul trebuia să fie adecvat cerinței (o întâmplare petrecută în timpul unei activități preferate).

În această compunere aveau impus un anumit număr de cuvinte (150-300) pe care nu aveau voie să îl depășească.

REZULTATE Evaluare Națională 2020, limba română

Rezultatele finale vor fi afișate sâmbătă, 27 iunie.

×
x close