![meseriile alese de tineri versus domeniile de activitate cu cele mai mari salarii din romania cat se castiga in it sau horeca meseriile alese de tineri versus domeniile de activitate cu cele mai mari salarii din romania cat se castiga in it sau horeca](https://www.antena3.ro/thumbs/landscape/2025/02/16/meseriile-alese-de-tineri-versus-domeniile-de-activitate-cu-cele-mai-mari-salarii-din-romania-cat-se-castiga-in-it-sau-horeca-952512.webp)
Ministrul Educației vrea ca toate examenele naționale pe care le dau elevii până în clasa a XII-a trebuie regândite. Daniel David a spus, într-un interviu pentru edupedu.ro, că în nicio altă țară nu există un examen similar Evaluării Naționale pentru elevii de clasa a VIII-a din România, iar acest examen trebuie schimbat în mod special. Ministrul Educației nu a știut însă să precizeze cum anume va fi modificată Evaluarea Națională.
Toate formele de examinare națională trebuie regândită, începând cu cele de admitere pentru clasa a V-a, a spus ministrul Educației.
„Trebuie regândite toate formele noastre de examinare națională, inclusiv în clasa a VIII-a. Așa cum am spus că titularizarea (n.red.: examen pentru profesori) nu pare să fie un soi de bune practici, nici modul în care facem noi evaluarea de clasa a VIII-a nu pare să fie ceva foarte răspândit. În aceeași logică, am aceeași părere și despre ceea ce se întâmplă în clasa a V-a”, a spus Daniel David miercuri, într-un interviu pentru Edupedu.ro.
Însă, ministrul Educației și Cercetării nu a știut deocamdată să precizeze cum va fi schimbat examenul pentru clasa a VIII-a, dar a indicat că ar trebui să fie o analiză a mai multor competențe, nu doar a disciplinelor matematică, științe și limbă.
„Dacă mă întrebați acum care este soluția nu o știu. Sunt mai multe modele. Eu întotdeauna încerc să am un cadru de referință rațional. Care e scopul nostru? În final să ajungem la cele opt competențe cheie. Ele nu se reduc doar la matematică, științe sau la limbă. Ai și alte discipline”, a spus Daniel David.
Ministrul Educației a spus că a încercat să găsească un examen similar pentru elevii care termină clasa a VIII-a în alte sisteme educaționale, din alte țări, dar nu a găsit.
De asemenea, Daniel David se așteaptă ca noile schimbări să producă reacții puternice.
„Când vei discuta, de exemplu, pentru anumite testări: Ce facem, renunțăm la ele sau extindem aria ca să cuprindem și aspecte din om și societate, de exemplu? Sau alte aspecte, componente pe care nu le avem acum acolo, o să vedeți, reacțiile vor fi foarte împărțite. Asta vă spun, știu că este o problemă, dar nu știu încă care este soluția”, a explicat ministrul.