
După o întâlnire cu conducerea Microsoft România, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a decis implementarea unui proiect-pilot de utilizare a inteligenței artificiale în unitățile educaționale, pentru a optimiza activitatea cadrelor didactice, procesul de învățare al elevilor/studenților și procesul educațional, informează un comunicat de presă al Ministerului Educației, citat de Agerpres.
"Inteligența Artificială este o dezvoltare tehnologică care, în sine, nu este bună sau rea, dar care poate deveni astfel, în funcție de cum o utilizăm. Pentru a o putea utiliza bine, în avantajul sistemului educațional, vom pilota un astfel de demers, iar apoi, în funcție de rezultate, vom extinde procesul. Noi avem deja angajat un proces masiv de digitalizare în unitățile educaționale din țară, iar planurile-cadru includ discipline obligatorii (asociate tehnologiei informației) și opționale (inclusiv de inteligență artificială) asociate revoluției tehnologice prin care trecem, aspecte care creează premisele pentru utilizarea mai complexă a inteligenței artificiale în mediul educațional", a afirmat Daniel David, citat în comunicat.
Potrivit acestuia, inteligența artificială este un instrument al cadrului didactic și al elevului/studentului, care trebuie să fie mereu monitorizat etic-moral şi nu ar trebui să "lenevească" elevul/studentul.
"Atenție însă, în viziunea mea, inteligența artificială este un instrument al cadrului didactic și al elevului/studentului, nu o alternativă la cadrul didactic sau un instrument care <<lenevește>> elevul/studentul, și, foarte important de înțeles, este un instrument care trebuie să fie mereu monitorizat etic-moral. Diverse țări au demarat deja astfel de proiecte, probabil cel mai recent exemplu fiind Estonia, care îl dorește chiar deja generalizat la nivelul întregului sistem de învățământ, așa că nu vreau ca România și sistemul nostru educațional să rămână în urmă', a adăugat ministrul.