Potrivit ministrului, structura anului școlar se află sub analiză, urmând să se stabilească daca a fost una benefică pentru elevi și dacă se va merge în continuare pe aceeași schemă sau vor apărea modificări.
„Pentru module am promis, atunci când am preluat mandatul, o analiză după primul an de implementare. Primul an de implementare a fost anul școlar care tocmai s-a încheiat, am solicitat analiza, ea o să fie finalizată în lunile următoare.
În momentul în care a trebuit să stabilim calendarul pentru acest an școlar nu fuseseră parcurse decât două module pe sistemul acesta de module, deci nu se putea face o evaluare pe un an întreg.
După ce vom avea evaluarea, înainte de a avea structura pentru anul școlar 2024-2025, vom vedea ce a mers bine și ce nu a mers bine și vom vedea dacă vom continua cu acest sistem de module”, a afirmat Ligia Deca, seara trecută, la TVR Info.
Ministrul Educației susține însă că materia elevilor nu este una încărcată.
”În ceea ce privește încărcarea materiei, am discutat mult cu specialiști, avem o unitate de cercetare în educație în cadrul Ministerului, fostul Institut de științe ale educației care se va reînființa cu noua lege. Ei au spus așa: programa școlară în sine nu este încărcată, depinde de modul în care o şcoală o pune în practică şi mai depinde de un lucru: de cât de încărcat este manualul făcut în linie cu programa.
Un manual poate să fie aerisit şi să respecte programa sau poate să fie foarte încărcat şi, de asemenea, să respecte programa. Aici este vorba despre arta şi vocaţia cadrului didactic de a se adapta la colectivul de elevi pe care îl are”, a mai spus Ministrul Educației.