Antena 3 CNN Actualitate Educație EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019. Cum face Bucureștiul să aibă note mai bune la REZULTATE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019. Cum face Bucureștiul să aibă note mai bune la REZULTATE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019

4 minute de citit Publicat la 16:21 12 Iun 2019 Modificat la 16:21 12 Iun 2019
o_1dd5sjsoumf71pkn12q2eae7988.jpg

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019. În acord cu țintele strategice și obiectivele specifice ale Inspectoratului Școlar al Municipiului București privind asigurarea calității în educație, în învățământul gimnazial bucureștean, în raport cu rezultatele obținute de către elevii claselor a VII-a și a VIII-a, la simularea Evaluării Naționale, în anul școlar 2018-2019, și de asemenea, în conformitate cu precizările Procedurii MEN cu nr. 27497/27.02.2019 privind organizarea și desfășurarea simulării evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat national, în anul școlar 2018-2019, dar și a celor cuprinse în Adresa MEN cu nr. 29400/28.03.2019, analizând participarea și rezultatele obținute de către elevi la simulare, Inspectoratul Școlar al Municipiului București a elaborat prezentul Plan de măsuri, având drept scop îmbunătățirea performanțelor elevilor de clasa a VIII-a care vor susține Evaluarea Națională, în anul școlar 2018-2019.

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 Analizarea rezultatelor obținute de către elevii claselor a VII-a și a VIII-a la simularea Evaluării Naționale indică următoarele posibile vulnerabilități:

  • standarde de performanţă la sfârşitul ciclului gimnazial şi la debutul în învăţământul liceal, puțin concordante cu rezultatele obţinute de elevii claselelor a V-a – a VIII-a, la Evaluarea Naţională şi la aplicarea evaluărilor predictive;
  • nivel redus de implicare şi participare activă a unor elevilor, în cadrul activităţilor curente, desfășurate la clasă;
  • preocuparea redusă a unor elevi pentru studiul individual, indusă uneori de lipsa de corelare dintre exemplele discutate în clasă cu itemii propuşi ca temă sau cu volumul de timp asociat rezolvării complete a temei;
  • neadaptarea demersurilor didactice la specificul claselor și neasigurarea atingerii nivelului minim al standardelor de performanţă;
  • lipsa unor „scopuri”, stabilite la nivelul fiecărei ore, care să asigure minimul de retenţie corelat competențelor care sunt evaluate;
  • lipsa unor obiective privind asigurarea transferului și fixării noțiunilor, corelate conținuturilor care sunt evaluate, și pe care trebuie să le asigure demersul didactic; 
  • lipsa obţinerii feedback-ului la sfârșitul fiecărei ore didactice;
  • în unele cazuri, dezinteres manifestat de către elevi, față de simulare.

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 Astfel, la nivelul ISMB se propun următoarele activități/acțiuni:

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 1. ANALIZAREA REZULTATELOR SIMULĂRII

  • analizarea rezultatelor obținute la simulare la nivelul ISMB;
  • la nivelul fiecărei unități de învățământ cu nivel gimnazial, în care s-a susținut simularea probelor Evaluării Naționale 2019, vor fi analizate rezultatele obținute de către elevii claselor a VIII-a și vor fi întocmite planuri remediale.

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 2. ORGANIZAREA ȘEDINȚELOR CU DIRECTORII UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT

la nivelul celor șase sectoare, vor fi organizate ședințe cu directorii unităților de învățământ, având ca subiect diseminarea prevederilor prezentului plan de măsuri, precum și analizarea modului în care unitățile de învățământ implementează planurile remediale (o atenție sporită se va acorda implementării planurilor remediale de către unitățile de învățământ care au obținut rezultate slabe la simulare – sub 40% promovabilitate).

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 3. ANALIZAREA REZULTATELOR SIMULĂRII ÎN CONSILIILE PROFESORALE ȘI LA ȘEDINȚELE CU PĂRINȚII

  • organizarea ședințelor pentru prezentarea rezultatelor generale/statistice, pe clase,
  • obținute la simulare, în cadrul Consiliilor profesorale;
  • organizarea ședințelor cu părinții pentru prezentarea rezultatelor generale/statistice, pe clase, obținute la simulare;
  • analizarea rezultatelor cu elevii, în mod individual, de către profesorii de specialitate. 

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 4. PREGĂTIREA SUPLIMENTARĂ A ELEVILOR

  • la nivelul unităților de învățământ cu nivel gimnazial vor fi organizate, de către profesorii de specialitate, activități de pregărire suplimentară (2-4 ore pe săptămână, în cadrul celor 40 de ore prevăzute în CIM și Fișa postului);
  • fiecare unitate de învăţământ va actualiza graficul pregătirilor suplimentare, pentru discipline la care se susține Evaluarea Națională, pentru clasele a VII-a și a VIIl-a, ca parte a planului de acţiune la nivelul şcolii; directorul unităţii va monitoriza modul în care aceste activităţi se desfăşoară şi va sprijini cadrele didactice în derularea optimă a acestui tip de activitate;
  • lunar, la nivelul unităţii de învăţământ, se vor analiza prezenţele elevilor la orele de specialitate şi la orele de pregătire suplimentară; se recomandă ca, după caz, organizarea orelor de pregătire suplimetară să se realizeze diferențiat, pe grupe de performanţă, cu o atenţie deosebită direcționată către elevii care nu au obţinut note mai mari de 5;
  • elevii şi părinţii vor semna că au luat la cunoştinţă programul de pregătire suplimentară/remedială, situaţia participării elevilor la orele de specialitate şi cele de
  • pregătire suplimentară/remedială fiind adusă, lunar, la cunoştinţa părinţilor;
  • se recomandă ca, în cazul elevilor care au obținut note sub 5 la simulare, diriginţii, consilierii școlari şi cadrele didactice de specialitate să poarte discuţii individuale cu părinţii acestora, în scopul determinării de atitudine faţă de responsabilităţile ce decurg pentru pregătirea Evaluării Naționale.
  • se vor realiza analize comparative între mediile obținute la disciplinele la care se suține simularea Evaluării Naționale şi notele obţinute la teze/teze cu subiect unic şi se vor lua măsurile specifice de corelare a rezultatelor evaluărilor curente cu cea externă, astfel încât la momentul examenului de Evaluare Naţională să se diminueze diferenţele specifice. 

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 5. ASIGURAREA RITMICITĂȚII ȘI OBIECTIVITĂȚII EVALUĂRILOR CURENTE/SUMATIVE

  • fiecare unitate de învăţământ va asigura ritmicitatea, obiectivitatea şi calitatea evaluării curente/ evaluării la finalul semestrului al ll-lea, astfel încât promovarea clasei a VII-a, respectiv, a clasei a VIII-a să fie corelată cu capacitatea de obţinere a unei note mai mari sau egale cu 5, la Evaluarea Națională;
  • se recomandă ca la nivelul unității de învățământ, prin intermediul aplicării unor instrumente unitare de evaluare, la testele semestriale scrise, să se asigure evaluarea unitară a elevilor – teze cu subiect unic, la disciplinele la care se susține Evaluarea Națională.
  •  

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 6. MONITORIZAREA UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT

  • la nivelul ISMB, prin intermediul profesorilor metodiști de specialitate – limba română și matematică, vor fi verificate cele 71 unități de învățământ cu nivel gimnazial, care au obținut performanțe scăzute la simularea Evaluării Naționale - sub 40% promovabilitate;
  • monitorizarea permanentă a celor 71 unități de învățământ cu nivel gimnazial, care au obținut performanțe scăzute la simularea Evaluării Naționale - sub 40% promovabilitate și raportarea bilunară a modului în care școlile implementează Planul remedial;
  • organizarea de întâlniri/ședințe metodice pentru consilierea profesorilor de specialitate;
  • monitorizarea prelucrării metodologiei specifice Evaluării Naționale 2019;
  • la sfârșitul anului școlar, realizarea analizelor comparative între notele de la simulare, notele de la tezele cu subiect unic și notele obținute la Evaluarea Națională;
  • monitorizarea suportului psiho-pedagogic acordat elevilor de către consilierii din cabinetele psiho-pedagogice. 

sursa: Inspectoratul Școlar București

×
x close