Examenele anuale nu vor înlocui, însă, Evaluările Naţionale din clasele de a doua, a patra şi a şasea.
Învățătorii vor fi plătiți în funcție de rezultatele obținute de copii la aceste evaluări.
Profesorii nu sunt de părere că rezultatele elevilor ar arăta cât de pregătiți sunt dascălii.
Daniela Vişoianu, expert în educaţie, nu vede cum ar putea fi sancţionate cadrele didactice.
„Munca unui învăţător dacă o apreciem în funcţie de rezultatele elevului, trebuie plătită la fel. În momentul acesta îi plătim deja diferenţiat. Cred că discuţia de corelare cu performanţa vine la pachet cu eventuale sancţiuni.
Întrebarea fundamentală este: dacă un învăţător are absolvenţi care nu ştiu să scrie, să citească şi să socotească, ce se întâmplă cu aceşti profesori? Vor fi concediaţi, vor fi temporar scoşi din învăţământ?”, a spus Daniela Vişoianu, expert în educaţie.
Adrian Enache, profesor de matematică este de părere că evaluarea anuală a elevilor nu va fi relevantă. Mai mult decât atât, acesta spune că elevii nu ăși dau interesul, iar vina cade pe profesori.
„Aceste testări nu se reflectă în niciun sens în catalog. Deci elevului nu-i pasă că a făcut sau că nu a făcut. Dacă vrem să schimbăm sistemul de educaţie în România, de aici trebuie să pornim, să schimbăm paradigma. Elevii sunt responsabili pentru rezultatele lor la învăţătură”, a declarat Adrian Enache, profesor de matematică.