Antena 3 CNN Actualitate Educație Cum poate ține pasul educația cu cele mai noi tehnologii de vârf: „E un obiectiv cheie de dezvoltare durabilă”

Cum poate ține pasul educația cu cele mai noi tehnologii de vârf: „E un obiectiv cheie de dezvoltare durabilă”

Roxana Mihăiescu
2 minute de citit Publicat la 17:47 24 Sep 2024 Modificat la 17:47 24 Sep 2024
CONF RO 3.0
Antena 3 CNN, prin platforma RO 3.0, a adus față în față reprezentanți ai Guvernului, profesori din mediul universitar, elevi și studenți / foto: Antena 3 CNN

Educaţia în şcolile din România trebuie să ţină pasul cu metodele didactice şi tehnologiile de vârf care inspiră tinerii să se pregătească mai bine pentru viitor. Proiecte finanțate de corporații și care au avut succes în școlile publice sau private din țara noastră, metode didactice revoluționare, exemple în care pasiunea și creativitatea au transformat educația tradițională au fost în centrul unei dezbateri realizătă de Antena 3 CNN, prin platforma RO 3.0. 

Marile companii din România investesc tot mai mult în educaţie. Cel mai mare lanţ de hipermaketuri derulează programe prin care copiii sunt stimulaţi sa citească, dar şi să aibă o alimentaţie sănătoasă.

 

„Credem că educația e un obiectiv cheie de dezvoltare durabilă nu numai de moment și sigur că și în companie ne asumăn acest lucru.

Sunt 3 linii majore pe care le-am implemetat în această direcție: susținerea comunităților locale prin investiții în proiecte educaționale, susținerea ocupării forței de muncă prin parteneriate academice cu unversități importante din România.

În 2023, am alocat 1.1 mil euro pentru susținerea educației”, a declarat Valer Hancaș, reprezentant Kaufland.

„Sunt deosebit de onorată de a fi reprezentanta partenerului meu tradițional mastercard

Asociația pe care o coordonez este o asociație mică, care a pornit la drum să dezvolte proiecte educaționale din necesitatea din a-i învăța pe cei mici cum să folosească banii, de unde vin banii, cum să învățăm să investim și să economisim”, a declarat Lidia Goloșoiu, asociație, partener Mastercard.

Şi băncile au diverse proiecte adresate elevilor și studenților. Spre exemplu, Banca Transilvania a lansat un program intitulat "Finanţe pe înţelesul tuturor".

„Este important să înțelegem că digitalizarea înseamnă și instrumente, dar și oameni care să le folosească și acolo ne facem noi simțită prezența.



Avem orașe inteligente, avem laboratoare inteligente, dar trebuie să le și populăm cu oameni care să fie pregătiți să folosească astfel de instrumente digitale”, a declarat Mihai Peca, de la ECDL România.

În compania Erbașu, peste 100 de studenți își împart timpul între școală și muncă, iar ceilalți angajați îi sprijină constant pentru ca educația să rămână prioritară.

 Şi companii mari precum Kaufland, Banca Transilvania sau Coca Cola se implică în proiecte pentru tinerii vulnerabili.

Antena 3 CNN, prin platforma RO 3.0, a adus față în față reprezentanți ai Guvernului, profesori din mediul universitar, elevi și studenți, ONG-uri, precum și companii de top din România, pentru ca școlile din România să țină pasul cu metode didactice și tehnologii de vârf care inspiră tinerii și îi pregătesc mai bine pentru viitor.

×
x close