Hubert Thuma, șeful Consiliului Județean Ilfov, a declarat, vineri, la Antena 3 CNN, că elevii din școlile în care se va introduce, începând de anul acesta, materia opțională „Ora cu și pentru animale”, vor deveni mai empatici, așa cum arată studiile realizate de instituțiile de învățământ din străinătate în care copii fac deja această materie.
De luni revin elevii în bănci, iar în școlile din Ilfov apare în catalog materia „Ora cu și pentru animale”, o materie opțională, însă copiii vor lua note și vor avea teme. Programa a fost deja aprobată la nivel județean și este pentru elevii din clasele a V-a și a VI-a.
Hubert Thuma, șeful CJ Ilfov, a declarat la Antena 3 CNN că această materie a fost introdusă după ce, în ultima perioadă, au apărut tot mai multe imagini cu copii care maltratează animalele.
„Am ajuns la concluzia că sunt două posibilități să rezolvăm această problemă. Una care are rezultat pe termen scurt și una pe termen mediu și pe termen lung. Pe termen scurt, evident, microcipare, sterilizare în masă cu titlu gratuit. În schimb, pe termen mediu și lung, e nevoie de educație. Și am început prima oară în două școli. Am avut acest curs și am văzut copiii că interacționează foarte bine cu animalele. Între timp, am reușit să extindem materia în toate școlile din Ilfov”, a spus șeful CJ Ilfov.
Hubert Thuma spune că angajați de la Protecția Animalelor vor merge în școli pentru a-i instrui pe profesorii care vor predea această materie.
„Se va implementa extrem de simplu. Este foarte puțină birocrație. Colegii noștri de la Protecția Animalelor merg în școli, discută cu profesorii și cu diriginții, cei care se vor ocupa de aceste cursuri. Vor participa copiii din clasa a 5-a și din clasa a 6-a. Este un curs interactiv. Copiii învață prin joacă să se comporte cu animalele, să iubească animale, să aibă grijă de animale”, a explicat Thuma.
Acesta a spus că primul pas este ca această materie să devină opțională în toate școlile din România, iar „următorul pas este să devină obligatorie”.
Mai mult, șeful CJ Ilfov spune că, datorită acestei materii, în Statele Unite copiii au învățat să fie mai empatici, iar bullying-ul în școli a scăzut.
„Să știți că am văzut cursuri în Statele Unite ale Americii. Copiii care interacționează cu animalele în proporții de 78% devin mult mai empatici cu colegii lor, cu oameni în general și au scăzut automat și problemele de bullying din acele școli, lucru care se confruntă și foarte multe școli din România”, a spus Hubert Thuma.