La call-centerul de la DSP București oamenii sună încontinuu și anchetele epidemiologice se fac cu întârziere în această situație.
În jur de 20 de angajați trebuie să sune zilnic 5.000 de persoane și se creează întârziere chiar și de 2 zile din momentul în care pacienții primesc un rezultat pozitiv la testul COVID-19.
Este dificil, pentru că nu toți acceptă să dezvăluie informațiile solicitate.
Nu există personal, iar cei care reclamă că au contractat virusul ajung să fie testați în câteva zile de la infectare.
Claudiu Teodorescu, coordonatorul centrului DSP București, spune că este bine să apelăm call-centerul DSP atunci când dorim să ne testăm, pentru a nu încărca serviciul 112.
Acesta a mai precizat că persoanele vaccinate nu trebuie să se carantineze dacă sunt contacți direcți ai unui infectat cu COVID-19:
„Persoanele vaccinate cu vaccinurile care prezintă ambele doze, dar și vaccinurile monodoză, nu se mai carantinează după ce au trecut 10 zile de la data efectuării ultimei doze, în condițiile în care sunt contacți direcți. (...) Reglementările legislative în acest moment nu prevăd acțiuni privind persoanele care au anticorpi împotriva virusului Sars-CoV-2.”
Urmăriți interviul cu coordonatorul centrului DSP București aici: