Astfel, în perioada 2007-2008, CNADNR a semnat şase contracte pentru demararea unor proiecte de construţtie a drumurilor expres, pentru care a alocat peste 50 milioane de euro pe studiile de fezabilitate, pentru tronsoanele Sibiu- Făgăraş, Arad-Oradea, Turda-Sebel, Piteşti-Craiova, Petea-Satu Mare-Baia Mare li Brăila-Galaţi, scrie Gardianul.
Pe lângă inutilitatea unor asemenea studii, reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor acuză că drumurile au fost suprabugetate, pentru ca societăţile în cauză să primească mai mulţi bani, având în vedere că se practică un preţ de circa 10% din valoarea totală a construcţiilor pentru studiul de fezabilitate. În acest sens se dădea exemplul drumului dintre Arad şi Oradea, de 115 kilometri, pentru care s-au plătit 9 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate, lista de cantităţi şi consultanţă, în condiţiile în care un preţ normal ar fi fost de 3 milioane de euro.
?Nu se poate ca un drum expres să coste peste un miliard de euro. Un kilometru de drum expres nu poate să coste mai mult de 2-3 milioane de euro. Fosta conducere a Companiei de Autostrăzi a calculat construcţia unui kilometru de drum expres la aproximativ 10 milioane de euro?, declarau reprezentanţi din Ministerul Transporturilor.
Foto:intactimages.ro
Antena3.ro