Regele asfaltului, Dorinel Umbrărescu revine la vechea dragoste: contractele cu statul. Omul de afaceri anunţase că le-a reziliat pe toate însă acum a prins iar curaj după ce instanţa i-a dat câştig de cauză în dosarul licitaţiei pentru construirea tronsonului patru din autostrada Lugoj-Deva.
Asta după ce Consiliul Naţional al Contestaţiilor a decis că firmele lui Umbrărescu nu îndeplineau criteriile de selecţie.
UMB şi Tehnostrade, firmele patronate de Dorinel Umbrărescu vor construi cei 22 de kilometri din autostrada Lugoj-Deva. Curtea de Apel Bucureşti a dat o decizie definitivă, pe care Compania Naţională de Drumuri trebuie să o pună în aplicare, deşi contrazice decizia Consiliului Naţional al Contestaţiilor.
Experţii CNSC au constatat că media cifrei de afaceri a asocierii UMB-Tehnostrade în domeniul infrastructurii de transport pe ultimii trei ani ar fi de numai 664 milioane de lei, faţă de minimul de 775 milioane lei cerut în caietul de sarcini.
Mai mult, CNSC a considerat că oferta de preţ a firmelor lui Umbrărescu - 419 milioane de lei - ar fi suspect de mică raportat la valoarea estimată a contractului, de 1 miliard de lei. Contestaţia a fost depusă cei care au avut oferta de pe locul doi, asocierea Strabag şi Straco, ofertă de 591,3 milioane de lei.
Problemele fuseseră observate şi de cei din comisia de evaluare a ofertelor. În ciuda faptului că acestea au fost notate în rapoarte de evaluare, comisia a decis să atribuie contractul firmelor lui Dorinel Umbrărescu.
Pe rolul instanţelor se mai află acum alte două procese, de acelaşi fel, pentru construcţia loturilor doi şi trei din autostrada Lugoj-Deva. Regele asfaltului contestă faptul că oferta sa a fost descalificată tot pentru că ar fi suspect de mică şi că cifra de afaceri nu ar fi depăşit pragul minim pus în caietul de sarcini. CNADNR a decis să ofere contractele firmelor aflate pe locul doi, descalificand asocierea lui Dorinel Umbrărescu.