Agenţia
de Evaluare a Calităţii în Educaţie, precum şi asociaţia
EDU CER propun Ministerului Educaţiei să reintroducă examenele de
admitere în liceu.
Acestea ar trebui sa fie susţinute la o
singură disciplină, în funcţie de profilul clasei. Printre
propuneri se află şi
eliminarea definitivă a tezelor cu subiect
unic şi introducerea altor criterii pentru admiterea în liceu.
Reprezentanţii celor două asociaţii au în vedere ca
admiterea să aibă loc pe bază de
examen cu subiecte la nivel
naţional, să ţină cont de criteriie de departajare stabilite de
Consiliul de administraţie al fiecărei unităţi de învăţământ
sau să se realizeze pe bază de dosar.
Potrivit
iniţiatorilor, examenul de admitere ar trebui să se se susţină la
o singură probă, în funcţie de profilul ales de elev,
respectiv matematica pentru profilul real şi limba şi literatura
română pentru uman. În plus, pentru corectitudinea
examenelor, cele două organizaţii propun ca supraveghetorii,
evaluatorii şi comisiile de examen să nu mai aparţină unităţilor
şcolare aflate în examen.
Cele
două ONG-uri care au făcut aceste propuneri consideră că
reintroducerea examenului pentru admiterea în liceu
restabileşte ierarhia corectă a pregătirii elevilor, elimină
repartizarea computerizată şi asigură o mai mare obiectivitate pe
timpul examenelor.
Promoţia
actuală de clasa a VIII-a este prima care va fi selectată de
computer pentru admiterea în clasa a IX-a de liceu, în
baza notelor obţinute la tezele cu subiect unic.
Antena
3