Antena 3 CNN Actualitate ”Locomotivele morții” accelerează singure! Avem dovada | Tragedia de zilele trecute se poate repeta oricând

”Locomotivele morții” accelerează singure! Avem dovada | Tragedia de zilele trecute se poate repeta oricând

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 14:02 28 Mar 2023 Modificat la 14:10 28 Mar 2023
accident feroviar galati
”Locomotivele morții” accelerează singure! Tragedia de zilele trecute se poate repeta oricând | Avem documentul Sursa foto: Captură video Antena 3 CNN

În mai multe rânduri locomotivele operatorilor au accelerat de capul lor până la 70 km/h pe distanțe de doar câteva sute de metri.  

Deja angajații din CFR au început să vină cu acuzații și dovezi pe grupurile lor, și există și o confirmare oficială. 

Ce scrie în document

În anul 2016 a avut loc un accident asemănător la Bârsești, în urma căruia doi mecanici și-au pierdut viața. Iar agenția pentru investigare feroviară din țara noastră a făcut un raport și a recomandat scoaterea din uz a acestor locomotive care foloseau sistemul de graduator. 

”Cauza directă a accidentului feroviar o constituie imposibilitatea adaptării vitezei vehiculului de către operatorul uman la spațiul rezervat manevrei, datorită funcționării necorespunzătoare a sistemului de acționare a graduatorului locomotivei EA 515”, se arată în documentul AGIFER. 

Citește și: Accident feroviar grav în gara din Galați! O locomotivă a izbit puternic vagonul unui tren de călători | O persoană a murit, alte trei sunt rănite

”Comisia de investigare a identificat următorii factori care au contribuit la producerea accidentului feroviar. 

  • nesiguranța în exploatare a echipamentului SAGMA 0,5/110 în cazul producerii unor defecte în echipamentul intern și/sau în schema electrică de comandă a graduatorului în care este conectat 

  • protecția inadecvată la perturbații electromagnetice a echipamentului SAGMA 0,5/110 în raport cu standardele aplicabile domeniului feroviar 

  • conectarea neconformă cu prevederile din specificația tehnică a producătorului echipamentului SAGMA 0,5/110 în schema electrică de acționare a graduatorului 

Până la îndeplinirea recomandării numărul 1, locomotivele electrice produse de către SC Electroputere SA la care s-au efectuat modificări ale circuitului de comandă a graduatorului față de cel omologat la fabricație nu vor fi admise în exploatare decât după dispunerea de măsuri asiguratorii necesare siguranței feroviare.  

Instruirea teoretică pentru situațiile neobișnuite și periculoase este dublată de o instruire practică, într-un simulator, pentru ca operatorul uman să fie expus unor situații neobișnuite pentru a-și forma deprinderi și scheme de acțiune adecvate acestora”, se mai arată în document.  

Șeful CFR: ”Am aflat și eu acum de raport”

Contactat de reporterii Antena 3 CNN, Traian Preoteasa, șeful CFR, a declarat că este prima dată când aude de raport. Acesta a refuzat să între în direct la postul nostru de televiziune, pentru un punct de vedere, pe motiv că este în ședință, însă a transmis următorul mesaj: 

”Raportul (de la Bârsești, n.red.) nu a ajuns niciodată la mine. Probabil este la Autoritatea Feroviară Română. Am aflat și eu acum de el”, spune el. 

”Acest raport de investigare trebuia măcar luat în considerare, din punctul nostru de vedere. La recomandarea care este dată de AGIFER referitor la instruirea teoretică pentru situațiile neobișnuite și periculoase este dublată de o instruire practică într-un simulator. Pentru ca operatorul uman să fie expus unor situații neobișnuite, pentru a-și forma deprinderile și scheme adecvate acestora. 

Am vorbit și la incidentul care a fost la Roșiori, spunem și la incidentul de aici. Mecanicii de locomotivă trebuiau pregătiți pe simulator, așa cum se făcea acum ceva vreme în urmă. Deci depourile de locomotive ar trebui să fie din nou dotate cu simulatoare, dar subfinanțarea cronică a sistemului feroviar de peste 30 de ani nu permite aceste dotări absolut necesare”, a explicat Rodrigo Maxim, lider FSTFR, la Antena 3 CNN. 

×
Etichete: accident feroviar
x close